ΕΛ/ΛΑΚ | creativecommons.gr | mycontent.ellak.gr |
freedom

Η «διανοητική παχυσαρκία» ως αναδυόμενος κίνδυνος από την εσφαλμένη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης

του Σωτήριου Μάιπα*Σα βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη, να εύχεσαι να ’ναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσειςΚ. Π. ΚαβάφηςΗ Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence, AI), μέσω των chatbots και της παραγωγικής AI, αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο που μετασχηματίζει το τοπίο της μάθησης, της διδασκαλίας και της έρευνας. Παρά τις τεράστιες δυνατότητες της AI, ...

Περισσότερα...

Artificial Intelligence Content Generator. A man uses a laptop to interact with AI assistant. AI offers functions like chatbot, generate images, write code, writer bot, translate and advertising. LLM.

Η ακαδημαϊκή αξιοπιστία στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης

Τον Δεκέμβριο του 2023, δημοσιεύθηκε σε ένα επιστημονικό περιοδικό ένα άρθρο υπό τον τίτλο: «Παγκόσμιες Στρατηγικές Επιχειρήσεων στην Ψηφιακή Εποχή», με συγγραφέα τον καθηγητή του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Διομήδη Σπινέλλη. Το άρθρο, με πληθώρα βιβλιογραφικών αναφορών, πληρούσε όλα τα τυπικά κριτήρια μίας δημοσίευσης. Με μία, όμως, σημαντική διαφορά: Δεν είχε γραφτεί από τον κ. Σπινέλλη.Όταν ...

Περισσότερα...

Ανοιχτά Εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης στη Φυσική

Η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) και η Μηχανική Μάθηση (ML) αλλάζουν ριζικά τον τρόπο που κάνουμε επιστήμη – και η Φυσική είναι από τα πεδία που μετασχηματίζονται περισσότερο. Από την επίλυση πολύπλοκων διαφορικών εξισώσεων και την κατανόηση της κβαντομηχανικής, μέχρι τη μελέτη υλικών και την κοσμολογία, ανοιχτά εργαλεία ΤΝ επιτρέπουν σε ερευνητές, αλλά και σε εκπαιδευτικούς ...

Περισσότερα...

Η Συνάντηση της European e-Infrastructures Assembly στο Άμστερνταμ: Ενίσχυση της συνεργασίας για το μέλλον της ευρωπαϊκής έρευνας

Τον Ιούλιο του 2025, κορυφαίοι εκπρόσωποι και διευθυντές πέντε εκ των σημαντικότερων ευρωπαϊκών ηλεκτρονικών υποδομών – EGI, EUDAT, GÉANT, OpenAIRE, και PRACE – συγκεντρώθηκαν στο Άμστερνταμ, με αφορμή τη συνεδρίαση της European e-Infrastructures Assembly. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της GÉANT και άνοιξε με την τοποθέτηση της Διευθύνουσας Συμβούλου, Lise Fuhr. Στόχος ήταν η ενίσχυση ...

Περισσότερα...

Skills4EOSC Webinar “Making Learning Materials FAIR: An Introductory Guide to the FAIR-by-Design Methodology” 26/8/2025

Την Τρίτη 26 Αυγούστου 2025, η ΕΔΥΤΕ (GRNET), στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου Skills4EOSC και του Εθνικού Κέντρου Ικανοτήτων (GR CC), διοργανώνει ένα ιδιαίτερα επίκαιρο και χρήσιμο διαδικτυακό σεμινάριο με τίτλο: “Making Learning Materials FAIR: An Introductory Guide to the FAIR-by-Design Methodology”.Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς σχεδιαστές, επαγγελματίες της ψηφιακής εκπαίδευσης και όσους ασχολούνται με την ...

Περισσότερα...

Ενσωμάτωση δημιουργίας scratch σε δικτυακούς τόπους WordPress απο το ΠΣΔ

To Scratch (https://scratch.mit.edu) είναι ένα δημοφιλές εκπαιδευτικό περιβάλλον προγραμματισμού για την δημιουργία interactive ιστοριών, παιχνιδιών και animations. Το Scratch αναπτύχθηκε από το MIT MediaLab και χρησιμοποιείται σε περισσότερες από 150 διαφορετικές χώρες. Πλέον για ιστότοπους WordPress υπάρχει η δυνατότητα εύκολης προβολής ενός έργου scratch μέσα σε άρθρο WordPress. Η δυνατότητα αυτή δίνεται με την χρήση … Read more

Αutojudge: Σύστημα Αυτόματης Αξιολόγησης για την πλατφόρμα Openeclass από την Μονάδα Αριστείας του ΤΕΙ Αθήνας

Ο αυτόματος κριτής (autojudge) είναι ένα σύστημα αυτόματης ηλεκτρονικής αξιολόγησης προγραμματιστικών εργασιών για την πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης Open eClass. Μέσω του συγκεκριμένου συστήματος, δίνεται η δυνατότητα αυτόματης βαθμολόγησης των προγραμμάτων που αναρτώνται από τους εκπαιδευόμενους χωρίς καμία ανθρώπινη αλληλεπίδραση. Η αυτόματη αξιολόγηση έχει πλεονεκτήματα για τους εκπαιδευομένους όπως άμεση ανάδραση και επαναληψιμότητα ενώ οδηγεί και … Read more

Ανάπτυξη νέων λειτουργιών για το edX από την Μονάδα Αριστείας του TEI Αθήνας

Το Open edX είναι η πλατφόρμα ανοιχτού κώδικα στην οποία βασίζεται η υπηρεσία edx.org και υποστηρίζει τη δημιουργία και φιλοξενία Μαζικών Ανοιχτών Διαδικτυακών Μαθημάτων (MOOC). Αρχιτεκτονικά, ένα μάθημα Open edX αποτελείται από μονάδες (units) και κάθε μονάδα περιλαμβάνει ένα ή περισσότερα Xblocks, όπου κάθε Xblock παρέχει μία λειτουργία για τη μονάδα (πχ. video, εικόνα, κείμενο, … Read more

Κάλεσμα: Εθελοντές Εκπαιδευτές για εισαγωγικά μαθήματα Προγραμματισμού – #gredu

 Αν έχεις τον χρόνο και τις ικανότητες, τότε μπορείς να δηλώσεις εθελοντής/εκπαιδευτής στα Ανοιχτά Σχολεία που λειτουργούν στην Αθήνα, με την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων και στο πλαίσιο της πρωτοβουλία “Σχολεία ανοιχτά στην γειτονιά, ανοιχτά στην κοινωνία” της Αντιδημαρχίας για το Παιδί, και θα απευθύνονται δωρεάν σε όλους.   Το κάλεσμα της Εταιρείας Ελεύθερου Λογισμικού/Λογισμικού … Read more

Τι είναι ανοικτή εκπαίδευση;

Τι είναι ανοικτή εκπαίδευση; Η ανοικτή εκπαίδευση (open education) είναι μια φιλοσοφία για τον τρόπο που οι άνθρωποι θα πρέπει να παράγουν, να μοιράζονται και να οικοδομούν την γνώση. Οι υποστηρικτές της ανοιχτής εκπαίδευσης πιστεύουν πως όλοι στον κόσμο θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικές εμπειρίες και πόρους και εργάζονται για να … Read more