ΕΛ/ΛΑΚ | creativecommons.gr | mycontent.ellak.gr |
freedom

Η «διανοητική παχυσαρκία» ως αναδυόμενος κίνδυνος από την εσφαλμένη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης

του Σωτήριου Μάιπα*Σα βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη, να εύχεσαι να ’ναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσειςΚ. Π. ΚαβάφηςΗ Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence, AI), μέσω των chatbots και της παραγωγικής AI, αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο που μετασχηματίζει το τοπίο της μάθησης, της διδασκαλίας και της έρευνας. Παρά τις τεράστιες δυνατότητες της AI, ...

Περισσότερα...

Artificial Intelligence Content Generator. A man uses a laptop to interact with AI assistant. AI offers functions like chatbot, generate images, write code, writer bot, translate and advertising. LLM.

Η ακαδημαϊκή αξιοπιστία στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης

Τον Δεκέμβριο του 2023, δημοσιεύθηκε σε ένα επιστημονικό περιοδικό ένα άρθρο υπό τον τίτλο: «Παγκόσμιες Στρατηγικές Επιχειρήσεων στην Ψηφιακή Εποχή», με συγγραφέα τον καθηγητή του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Διομήδη Σπινέλλη. Το άρθρο, με πληθώρα βιβλιογραφικών αναφορών, πληρούσε όλα τα τυπικά κριτήρια μίας δημοσίευσης. Με μία, όμως, σημαντική διαφορά: Δεν είχε γραφτεί από τον κ. Σπινέλλη.Όταν ...

Περισσότερα...

Ανοιχτά Εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης στη Φυσική

Η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) και η Μηχανική Μάθηση (ML) αλλάζουν ριζικά τον τρόπο που κάνουμε επιστήμη – και η Φυσική είναι από τα πεδία που μετασχηματίζονται περισσότερο. Από την επίλυση πολύπλοκων διαφορικών εξισώσεων και την κατανόηση της κβαντομηχανικής, μέχρι τη μελέτη υλικών και την κοσμολογία, ανοιχτά εργαλεία ΤΝ επιτρέπουν σε ερευνητές, αλλά και σε εκπαιδευτικούς ...

Περισσότερα...

Η Συνάντηση της European e-Infrastructures Assembly στο Άμστερνταμ: Ενίσχυση της συνεργασίας για το μέλλον της ευρωπαϊκής έρευνας

Τον Ιούλιο του 2025, κορυφαίοι εκπρόσωποι και διευθυντές πέντε εκ των σημαντικότερων ευρωπαϊκών ηλεκτρονικών υποδομών – EGI, EUDAT, GÉANT, OpenAIRE, και PRACE – συγκεντρώθηκαν στο Άμστερνταμ, με αφορμή τη συνεδρίαση της European e-Infrastructures Assembly. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της GÉANT και άνοιξε με την τοποθέτηση της Διευθύνουσας Συμβούλου, Lise Fuhr. Στόχος ήταν η ενίσχυση ...

Περισσότερα...

Skills4EOSC Webinar “Making Learning Materials FAIR: An Introductory Guide to the FAIR-by-Design Methodology” 26/8/2025

Την Τρίτη 26 Αυγούστου 2025, η ΕΔΥΤΕ (GRNET), στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου Skills4EOSC και του Εθνικού Κέντρου Ικανοτήτων (GR CC), διοργανώνει ένα ιδιαίτερα επίκαιρο και χρήσιμο διαδικτυακό σεμινάριο με τίτλο: “Making Learning Materials FAIR: An Introductory Guide to the FAIR-by-Design Methodology”.Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς σχεδιαστές, επαγγελματίες της ψηφιακής εκπαίδευσης και όσους ασχολούνται με την ...

Περισσότερα...

Σεμινάρια στις Τεχνολογίες της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση από το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Κυκλάδων, 2014-2015

Το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Κυκλάδων σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων, τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων, την Ελληνική Ένωση για την Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση (http://www.e-diktyo.eu), το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, το Σχολικό Σύμβουλο Πληροφορικής και την Εταιρεία Δράσεων Επιμόρφωσης (Ε.ΔΡΑΣ.Ε), υλοπoίησε για το σχολικό έτος 2014-2015 εξ αποστάσεως σεμινάρια επιμόρφωσης στο … Read more

Ενα Διδακτικό Σενάριο για το Ελεύθερο Λογισμικό

Εισαγωγή: Η Ανάγκη για μια Δομημένη Επαφή με το Ελεύθερο Λογισμικό Το ελεύθερο λογισμικό ως εργαλείο κατέχει ήδη σημαντική θέση στην ελληνική εκπαίδευση: Εκατοντάδες σχολεία χρησιμοποιούν τη λύση Ubuntu LTSP στα εργαστήριά τους, όπως εκατοντάδες είναι και τα διαθέσιμα ελεύθερα προγράμματα που χρησιμοποιούνται στα σχολικά εργαστήρια. Ένα μεγάλο μέρος του λογισμικού που περιλαμβάνεται στην επιμόρφωση … Read more

The Aiolos Project – Δημιουργώντας το Σχολικό Υπερ-υπολογιστή

Το Aiolos Project είναι μια προσπάθεια δύο εκπαιδευτικών, του Μανώλη Κιαγιά (πληροφορικής) και του Ηλία Χρυσοχέρη (ηλεκτρονικής) να δημιουργήσουν – μαζί με τους μαθητές – ένα υπερ-υπολογιστή με τη χρήση κοινών εξαρτημάτων και ελεύθερου λογισμικού. Από την αρχή, σκοπός μας ήταν να απευθυνθούμε σε όσο το δυνατό περισσότερους μαθητές του σχολείου μας, ανεξαρτήτα από τάξη … Read more

Ανοικτά Δεδομένα και Σημασιολογικός Ιστός με το ΕΛ/ΛΑΚ CMS Drupal στο Α.Π.Θ., εργαστήριο Η/Υ Τμ. Μαθηματικών, νέος ιστοχώρος Σ.Θ.Ε.

Το Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικά (ΕΛ/ΛΑΚ) (http://opensource.org/osd-annotated) και τα Ανοικτά Δεδομένα (http://opendefinition.org/od/1.0/el/) σχετίζονται όσον αφορά στη θεματολογία, φιλοσοφία και στόχευση, έχουν ομοιότητες (πνευματικά δικαιώματα – αδειοδότηση, απαίτηση για ανοικτά πρότυπα, ανάπτυξη με αποκεντρωμένη διαδικτυακή συμμετοχή (crowdsourcing)), διαφορές (μέθοδοι παραγωγής, κύκλος ζωής, τεχνολογίες και εργαλεία διαχείρισης, αναπαράσταση, πατέντες, νομοθεσία, επιχειρηματικά μοντέλα ) και εμπλέκονται … Read more

Συμπεράσματα και Προτάσεις 2ου συνεδρίου για το Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα (ΕΛ/ΛΑΚ) στην Εκπαίδευση

Σύνοψη Στο «2ο πανελλήνιο συνέδριο ΕΛΛΑΚ για την εκπαίδευση» παρουσιάστηκε η ποιοτική και λειτουργική αξιοποίηση του ΕΛΛΑΚ στην εκπαιδευτική πραγματικότητα και καταγράφηκε η αυξανόμενη εφαρμογή του για την τεχνοικονομικά συμφέρουσα στήριξη και βελτίωση των εκπαιδευτικών, ερευνητικών και διοικητικών διαδικασιών της ελληνικών ακαδημαϊκών μονάδων. Φορείς αυτής της καινοτομίας είναι οι εκπαιδευτικοί της τάξης, εθελοντικές κοινότητες εκπαιδευτικών, … Read more