Η Οργανωτική επιτροπή του Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών https://robotics.ellak.gr/ ανακοινώνει τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των έργων του 1ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών που πραγματοποιήθηκε την φετινή σχολική χρονιά.
Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών (https://robotics.ellak.gr/) διοργανώνεται από 30 Πανεπιστήμια, Ερευνητικά Ιδρύματα και κοινωφελείς φορείς και 115 ακαδημαϊκούς και εκπαιδευτικούς από όλες τις περιφερειες της Ελλάδας (https://robotics.ellak.gr/organotiki-epitropi/) και την Κύπρο. Ο κύριος στόχος του διαγωνισμού είναι ο διαμοιρασμός της γνώσης ανάμεσα στους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τα σχολεία και ευρύτερα.
Εκατοντάδες μαθητές και μαθήτριες από όλη την Ελλάδα, συμμετείχαν στον φετινό Διαγωνισμό με την πολύτιμη στήριξη των εκπαιδευτικών τους και πειραματίστηκαν μαθαίνοντας με τις Ανοιχτές Τεχνολογίες. Στην 1η φάση του Διαγωνισμού συμμετείχαν 243 ομάδες με 1458 μαθητές και 364 εκπαιδευτικούς, ενώ την 2η φάση ολοκλήρωσαν επιτυχώς 104 ομάδες με 624 μαθητές και 156 εκπαιδευτικούς.
Στο https://robotics.ellak.gr μπορείτε να δείτε όλες τις ιδέες που υλοποίησαν οι μαθητές και διαθέτουν με ελεύθερες άδειες χρήσης ώστε να χρησιμοποιούνται ως εκπαιδευτικό υλικό από όλα τα σχολεία.
Όλα τα έργα των ομάδων που ολοκληρώθηκαν ήταν εξαιρετικά. Τα έργα των ομάδων που διακρίθηκαν, ξεχώρισαν για την σύλληψη της ιδέας και την υλοποίηση της, για τις αναλυτικές οδηγίες κατασκευής, χρήσης και διδασκαλίας ώστε να μπορούν να είναι επαναχρησιμοποιήσιμα και από άλλα σχολεία.
Στην Κατηγορία των Νηπιαγωγείων
- Το 1ο Νηπιαγωγείο Μουρικίου με τα έργα Το σεντούκι με τους θησαυρούς και Το Χωριό μου
Στην Κατηγορία των Δημοτικών Σχολείων
- Η ομάδα Μικροί Χάκερ του Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας με το έργο Αυτόματο αποχιονιστικό όχημα για τον καθαρισμό αυλών σχολείων
- Η ομάδα RaiMakers του 17oυ Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας με το έργο Αυτόματη λειτουργία ισόπεδης διάβασης τρένου με το micro:bit
- Η ομάδα Explorers του Δημοτικού Σχολείου της Ελληνογαλλικής Σχολής Jeanne d’Arc με το έργο Διαδραστικός Χάρτης
- Η ομάδα Vlachata Team από το ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΛΑΧΑΤΩΝ με το έργο Έξυπνη Διάβαση Ζώων
- Η ομάδα Μικροί προγραμματιστές από το 8ο Δημοτικό Παλαιού Φαλήρου με το έργο Αυτόνομο όχημα σε χώρο στάθμευσης
Όλα τα έργα των μαθητικών ομάδων από τα Δημοτικά Σχολεία είναι διαθέσιμα εδώ.
Στην Κατηγορία των Γυμνασίων
- H Ομάδα Real Inventors του 3ου Γυμνασίου Κερατσινίου με το έργο Το μπαστούνι του τυφλού
- Η ομάδα A.Li.S. Team του Γυμνασίου Πολυκάστρου Ν.Κιλκίς με το έργο A.Li.S. – Μονάδα ελέγχου και διαχείρισης ηλεκτρικής ενέργειας σε σύστημα φωτισμού σχολικής αίθουσας
- Η ομάδα Gym62 του 62ου Γυμνασίου Αθηνών με το έργο Fireman Αυτόνομο Όχημα Ανίχνευσης Θέσης Πυρκαγιάς
- Η ομάδα Robuino του 8ου Γυμνασίου Περιστερίου με το έργο το Παιχνίδι ArduPlane και το χειριστηρίου του
- Η ομάδα ROBOTUINERS του 4ου Γυμνασίου Καλαμάτας με το έργο Dancing robotuino
Όλα τα έργα των μαθητικών ομάδων από τα Γυμνάσια είναι διαθέσιμα εδώ
Στην κατηγορία των Λυκείων
- Η ομάδα TECH WIZARDS του 4ου ΓΕΛ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ με το έργο Οικιακός Αυτόνομος Διαχειριστής Φαρμάκων
- Η ομάδα CSLAB3oGEL του 3ου ΓΕΛ Τριπολης με το έργο Ψηφιακή Στροφή του Σχολείου
- Η ομάδα Leros Basketball Arena του ΓΕΛ Λέρου με το έργο Leros Basketball Arena
- H ομάδα Α1 του 5ου ΓΕΛ Νίκαιας με το έργο Ακόλουθος γραμμής
- Η ομάδα Roboholics από το 1ο ΓΕΛ Καβάλας με το έργο Robot – Οδηγός για τυφλούς
Όλα τα έργα των μαθητικών ομάδων από τα Λύκεια είναι διαθέσιμα εδώ.
Στην κατηγορία των ΕΠΑΛ
- Η ομάδα Ursa Robotics Team του 1ου 1ο ΕΠΑ.Λ. Πρέβεζας με το έργο Έξυπνο σπίτι ανοιχτών τεχνολογιών
- Η ομάδα ASTRAX TEAM του 5ου ΕΚ Ανατολικής Αττικής με το έργο BabySpy Monitor – Έξυπνη συσκευή παρακολούθησης παιδικού δωματίου
- Η ομάδα InfoBot του 2ου ΕΠΑΛ ΣΙΒΙΤΑΝΙΔΕΙΟΥ με το έργο Infobot
- Η ομάδα SmartWiseOwl του Εσπερινού ΕΠΑΛ Ιεράπετρας με το έργο SmartWiseOwl, Ο «Όμηρος» απαγγέλει Ποίηση
- Η ομάδα Διαστημική Ρομποτική του Εσπερινού ΕΠΑΛ Ευόσμου με το έργο Ελεγχόμενη είσοδος και έξοδος στο χώρο του σχολείου με Arduino &Raspberry Pi
Όλα τα έργα των μαθητικών ομάδων από τα ΕΠΑΛ είναι διαθέσιμα εδώ.
Στην Κατηγορία των IEK
- Η ομάδα MosqIOTes του ΔΙΕΚ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ με το έργο Fielduino
- Η ομάδα Smart Home του ΔΙΕΚ ΑΙΓΑΛΕΩ με το έργο Smart Home
- H ομάδα Scary Detector του ΔΙΕΚ ΑΙΓΑΛΕΩ με το έργο Scary Detector
Όλα τα έργα των μαθητικών ομάδων από τα ΙΕΚ είναι διαθέσιμα εδώ.
Στην Κατηγορία των Ανεξάρτητων ομάδων
Από τις ανεξάρτητες ομάδες μαθητών δημοτικού
- Η ομάδα Robots@ΜΕΤ με το έργο Ρομποτικό πλωτό όχημα για τον καθαρισμό δεξαμενών και σιντριβανιών
- Η ομάδα Digilab Education – Μικροί Προγραμματιστές με το έργο Αυτόνομος Ρομποτικός Βραχίονας
- Η ομάδα CoderDojo Votanikos με το έργο Ζώνη Βοηθείας
Από τις ανεξάρτητες Ομάδες μαθητών Γυμνασίου
- Η Ομάδα Ανοιχτών Τεχνολογιών Κέντρου Ρομποτικής Καλαμάτας με το έργο roboticsblindaid – Σύστημα Ειδοποίησης Ατόμων με Προβλήματα Όρασης
- H Ομάδα LabTeam με το έργο Μέτρηση Συνθηκών Ζωής στην Τάξη
Από τις ανεξάρτητες ομάδες με μαθητές Λυκείου
- Η ομάδα LabSTEMinators με το έργο Terminator
Όλα τα έργα των μαθητικών ομάδων από τις ανεξάρτητες ομάδες είναι διαθέσιμα εδώ.
Παιδιά από σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ΕΠΑΛ, ΙΕΚ μεταξύ των οποίων εσπερινά σχολεία, σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής, εργαστήρια και ανεξάρτητες ομάδες ρομποτικής ακόμα και νηπιαγωγεία εργάστηκαν σε ομάδες και μέσω των ανοιχτών τεχνολογιών δημιούργησαν πρωτότυπα και καινοτόμα έργα.
Η Επιτροπή θα ήθελε να ευχαριστήσει θερμά όλα τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στον Διαγωνισμό για την δημιουργικότητά τους, αλλά και γιατί με τις προσπάθειές τους χτίζουν μια ευρύτερη κοινότητα, με πρωταρχικό μέλημα την ελεύθερη πρόσβαση στη γνώση.
Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση θα επαναληφθεί και την επόμενη σχολική χρονια 2019-2020, με στόχο την εισαγωγή σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, ανοιχτού υλικού και λογισμικού και ανοιχτού εκπαιδευτικού περιεχομένου που ανοίγει ορίζοντες, ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα των μαθητών, δεν θέτει φραγμούς στην επινοητικότητα και την πρωτοβουλία τους χωρίς να επιβάλλει σε μαθητές και τις οικογένειες τους τη χρήση συγκεκριμένων “κλειστών” προϊόντων.