ΕΛ/ΛΑΚ | creativecommons.gr | mycontent.ellak.gr |
freedom

Προς έναν “Προσωπικό Δάσκαλο” με Τεχνητή Νοημοσύνη

🎓 Παιδαγωγικές και τεχνικές προϋποθέσεις για την εκπαίδευση του μέλλοντοςΟι “έξυπνοι” βοηθοί τύπου Προσωπικός Δάσκαλος δεν είναι απλώς ένα ακόμη ψηφιακό εργαλείο, αλλά μια νέα αρχιτεκτονική μάθησης που αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές μαθαίνουν και οι εκπαιδευτικοί καθοδηγούν. Για να σχεδιαστεί και να υλοποιηθεί με παιδαγωγική σοβαρότητα ένας Προσωπικός Εκπαιδευτικός Βοηθός με ...

Περισσότερα...

Ανοιχτά και Κλειστά Μοντέλα Τεχνητής Νοημοσύνης: Διαφορές, Εκπαίδευση και η δράση της ΕΕΛΛΑΚ glossAPI

Τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) έχουν μετασχηματίσει τον τρόπο που αλληλεπιδρούμε με την τεχνητή νοημοσύνη. Από τα εμπορικά chatbots όπως το ChatGPT και το Gemini έως τα ανοιχτά μοντέλα όπως το Meltemi, το Krikri και το Open Assistant, η συζήτηση για τη διαφάνεια, τη δημοκρατία της γνώσης και τον έλεγχο των δεδομένων έχει γίνει κεντρική. ...

Περισσότερα...

Νέα από τον πλανήτη...planet.ellak.gr: SageMath: Η ελεύθερη δύναμη των Μαθηματικών στον GNU/Linux υπολογιστή σου

by: Κοινότητα Ανοικτού Λογισμικού Πανεπιστημίου ΜακεδονίαςΩς φοιτητές, συχνά ερχόμαστε σε επαφή με πανίσχυρα μαθηματικά λογισμικά όπως το MATLAB, το Maple ή η Mathematica. Είναι εξαιρετικά εργαλεία για τα μαθήματα και τις εργασίες μας, όμως έχουν ένα σημαντικό μειονέκτημα: το υψηλό κόστος της άδειας χρήσης. Αυτό δυσκολεύει την πρακτική εξάσκηση στο σπίτι και περιορίζει τη χρήση ...

Περισσότερα...

Η ανάγκη για θεσμική κατοχύρωση του δικαιώματος στην επιστημονική έρευνα στην ΕΕ

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει εδώ και χρόνια έναν φιλόδοξο στόχο: τη δημιουργία ενός Ενιαίου Ευρωπαϊκού Χώρου Έρευνας (European Research Area – ERA), ενός πλαισίου όπου η γνώση, η καινοτομία και η επιστήμη θα κυκλοφορούν ελεύθερα, χωρίς νομικά ή διοικητικά εμπόδια. Ωστόσο, αυτό το όραμα απέχει ακόμη πολύ από την υλοποίησή του. Το Policy Paper ...

Περισσότερα...

Σύντομο Πρόγραμμα στις Ψηφιακές Ανθρωπιστικές Επιστήμες του Πανεπιστημίου Κρήτης

Από το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024 λειτουργεί στο Πανεπιστήμιο Κρήτης το Σύντομο Πρόγραμμα για τις Ψηφιακές Ανθρωπιστικές Επιστήμες.Το Σύντομο Πρόγραμμα (ΣΠ):είναι ανοικτό σε προπτυχιακούς φοιτητές όλων των Τμημάτων του Πανεπιστημίου στο τρίτο εξάμηνο και άνω.διοργανώνεται και συντονίζεται από το Τμήμα Φιλολογίας, στο πλαίσιο του έργου TALOS: ίδρυση και λειτουργία Προγράμματος Σπουδών Σύντομης Διάρκειας (ΦΕΚ 5312B/05-09-2023 ) ...

Περισσότερα...

Εκπαιδευτική ρομποτική και Arduino

Το τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, σε συνεργασία με τους Σχολικούς Συμβούλους Πληροφορικής Ηπείρου, διοργανώνει εισαγωγικό επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα «Εκπαιδευτική ρομποτική και Arduino». Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πληροφορικής ΠΕ86 Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης καθώς και σε μαθητές Γυμνασίου. Στόχος της επιμόρφωσης είναι η προώθηση νέων, ανοιχτών … Read more

Η αξιοπιστία της Βικιπαιδείας

Η Βικιπαίδεια, συχνά, κατακρίνεται για την αξιοπιστία της, παρόλα αυτά παραμένει μία από τις διασημότερες πηγές γνώσης στον κόσμο. Σύμφωνα, με τωρινά δεδομένα, η διαδικτυακή εγκυκλοπαίδεια βρίσκεται στην 5η θέση στην κατηγορία των ιστοτόπων που “επισκέπτονται” οι χρήστες (προηγούνται το Google, το Youtube, το Facebook και το Baidu). Τα λήμματά της δημιουργούνται και επεξεργάζονται σε … Read more

Συνεισφορά Φοιτητών του ΟΠΑ σε Έργα Λογισμικού Ανοιχτού Κώδικα

Ένα άρθρο από τους φοιτητές του Τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (ΔΕΤ) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για την ομότιτλη εργασία που υλοποίησαν στα πλαίσια του μαθήματος “Τεχνολογία Λογισμικού στην Πράξη” υπό την επίβλεψη του καθηγητή κυρίου Διομήδη Σπινέλλη. Γνωριμία με το Τμήμα, το Μάθημα και την Εργασία Το Τμήμα ΔΕΤ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών επιχειρεί … Read more

Αξιοποίηση του 3D εκτυπωτή στο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας

Το σχολικό έτος 2017-2018 το σχολείο μας αξιοποίησε για 2η χρονιά τον 3D εκτυπωτή RepRap Prusa i3 κυρίως μέσα από τους τεχνολογικούς ομίλους καινοτομίας. Ύστερα από την περυσινή πετυχημένη δράση «Διαδραστική μακέτα μνημείων της Ευρώπης», αποφασίσαμε και φέτος να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε κάτι παρόμοιο, στο πλαίσιο λειτουργίας των ομίλων. Σε συνεργασία με τον συνάδερφο … Read more

Ερωτηματολόγιο από το Scientix για εκπαιδευτικούς στις Φυσικές Επιστήμες, την Τεχνολογία, την Επιστήμη των Μηχανικών και τα Μαθηματικά

Το ερωτηματολόγιο απευθύνεται σε καθηγητές Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας, Επιστήμης των Μηχανικών και Μαθηματικών (STEM) της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Γυμνάσιο και Λύκειο (ΓΕΛ & ΕΠΑΛ) – μαθητές ηλικίας 10 ως 19 ετών) και αποσκοπεί στη συλλογή πληροφοριών σχετικά με τις διδακτικές πρακτικές που εφαρμόζονται στην εκπαίδευση των STEM. Τα αποτελέσματα της μελέτης θα διατεθούν δωρεάν στο διαδίκτυο … Read more