ΕΛ/ΛΑΚ | creativecommons.gr | mycontent.ellak.gr |
freedom

Tο 1ο Green School Athens Hackathon του δήμου Αθηναίων- Αιτήσεις συμμετοχής έως 28 Φεβρουαρίου

Ανοιχτό κάλεσμα συνεργασίας και δημιουργικότητας, με στόχο την ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα σε σημαντικούς τομείς, όπως το περιβάλλον, η ανακύκλωση και η διαχείριση ενέργειας, απευθύνει ο δήμος Αθηναίων προς τους μαθητές και τις μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου.Πρόκειται για το 1ο Green School Athens Hackathon, ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει συμμετοχική και ομαδική ...

Περισσότερα...

Ενημερωτική εκδήλωση για τα αποτελέσματα από τις δράσεις του έργου EduCardia στα σχολεία: από τη θεωρία στην πράξη- Τρίτη 18/02/2025

Σας καλούμε να συμμετέχετε στην ενημερωτική εκδήλωση για τα αποτελέσματα του Erasmus+ έργου EduCardia που θα γίνει την Τρίτη, 18 Φεβρουαρίου 2025 στις 15:00 με 20:00 το απόγευμα. Στην εκδήλωση θα παρουσιαστούν τα αποτελέσματα του έργου, συμπεριλαμβανομένου της επισκόπησης των εμπειριών των εκπαιδευτικών που εφάρμοσαν τη μεθοδολογία EduCardia, καθώς και γενικότερες δράσεις χρήσης λογισμικού ανοιχτού ...

Περισσότερα...

Phaidra - ένα ψηφιακό αποθετήριο ανοιχτού κώδικα για την διασφάλιση μακροπρόθεσμης πρόσβασης στην ακαδημαϊκή γνώση

Το Phaidra, είναι ένα ψηφιακό αποθετήριο ανοιχτού κώδικα που μεταμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο τα ακαδημαϊκά ιδρύματα διαχειρίζονται, διατηρούν και μοιράζονται τα δεδομένα τους. Με ρίζες που εκτείνονται από το 2007, αυτή η πρωτοβουλία ανοιχτού κώδικα ξεκίνησε ως ένα εσωτερικό έργο στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης, με στόχο την κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης για τη ...

Περισσότερα...

Μέχρι 31 Ιανουαρίου 2025 οι αιτήσεις συμμετοχής των ομάδων στον 7ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση

Η Οργανωτική επιτροπή του Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών, ανακοινώνει ότι η τελική προθεσμία για τις δηλώσεις συμμετοχής στον 7ο Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (https://openedtech.ellak.gr) παρατείνεται έως τις 31 Ιανουαρίου 2025, και καλεί όσες ομάδες ενδιαφέρονται να δηλώσουν συμμετοχή στον Διαγωνισμό.O 7ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, επικεντρώνεται στη θεματική ενότητα της Ανοιχτής Σχεδίασης ...

Περισσότερα...

Απολογισμός του 8ου MoodleMoot Greece 2024

Με τη συμμετοχή περισσότερων από 900 ατόμων και την παρουσίαση 25 επιτυχημένων ομιλιών, ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία το 8ο ετήσιο Συνέδριο “MoodleMoot 2024”, το οποίο διοργάνωσε ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών σε συνεργασία με φορείς εκπαίδευσης και ανάπτυξης,Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά στις 13 και 14 Δεκεμβρίου 2024. Το φετινό MoodleMoot περιλάμβανε εισηγήσεις με καλές πρακτικές χρήσης ...

Περισσότερα...

Openness and the Future of Education and Society

Κείμενο του David Wiley για τη σχέση ανοιχτότητας και μέλλοντος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. – During con versations this week at the semi-annual meeting of the Shuttleworth Foundation Fellows, I was struck by (what is for me) a new way of contextualizing and understanding “open” – as one of a long line of technological innovations that … Read more

Ελευθερία

Αν δεν αγοράζουμε μαθητικούς υπολογιστές για να καρφώσουμε και άλλα καρφιά πάνω στον τοίχο,

Τότε πρέπει να πολλαπλασιάζουν τις δυνατότητες των εκπαιδευτικών και των μαθητών για μια πιο δημιουργική εκπαίδευση.

Η χρήση του ελεύθερου λογισμικού επιτρέπει τέσσερις βασικές ελευθερίες στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς:

Ελευθερία 0: η ελευθερία να λειτουργήσουν τους υπολογιστές όπως επιθυμούν.

Ελευθερία 1: η ελευθερία να μελετήσουν το πώς μαθαίνουν με τη χρήση των υπολογιστών, τι είδους προγράμματα θα τους βοηθήσουν να μαθαίνουν καλύτερα, και ύστερα να τα αλλάξουν έτσι ώστε να κάνουν αυτό που θέλουν.

Ελευθερία 2: η ελευθερία να μοιραστούν τις γνώσεις που απέκτησαν με την βοήθεια του υπολογιστή όταν το επιθυμούν.

Ελευθερία 3: η ελευθερία να μοιράζουν αντίγραφα των προγραμμάτων που δημιούργησαν με τον υπολογιστή, όταν το επιθυμούν.

Δημιουργικότητα

Μαντέψτε τι λογισμικό έχει αυτός ο υπολογιστής: 1. Windows Vista 2. Windows XP 3. ΕΛ/ΛΑΚ Το 1995 οργανώθηκε στην Ινδία ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα με το όνομα “Μια τρύπα στον τοίχο” που σκοπό είχε να διερευνήσει το κατά πόσο μπορούν τα παιδιά να χρησιμοποιούν υπολογιστές και εφαρμογές όπως αυτές που δίνουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο χωρίς προηγούμενη … Read more

Μηδενικό κόστος

67.000.000 ευρώ + ? Η αγορά 120.000 φορητών υπολογιστών για τα τους μαθητές της 1ης γυμνασίου έχει προϋπολογισμό  67 εκατομμύρια ευρώ. Σε αυτό το κόστος των 67.000.000 περιλαμβάνονται και τα δικαιώματα χρήσης λογισμικού αποκλειστικής ιδιοκτησίας, κυρίως του Windows XP. Δεν ξέρουμε πόσο ακριβώς ανέβασε το κόστος η αγορά αυτών των δικαιωμάτων χρήσης για να φτάσουμε στο … Read more