ΕΛ/ΛΑΚ | creativecommons.gr | mycontent.ellak.gr |
freedom

Κάλεσμα για Παρουσιάσεις: Το MoodleMoot Greece 2025 στις 13 Δεκεμβρίου 2025 στην Πάτρα!

Ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών και το ΙΤΥΕ Διόφαντος διοργανώνουν στις 13 Δεκεμβρίου 2025 το 9ο Συνέδριο MoodleMoot και καλούν όλους τους ενδιαφερόμενους να υποβάλουν τις προτάσεις τους έως τις 7 Δεκεμβρίου 2025 στο https://pretalx.ellak.gr/moodlemoot-2025/cfpΤο Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί φέτος δια ζώσης, στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων “Διόφαντος” ( Ν. Καζαντζάκη, Πανεπιστημιούπολη Πατρών)Το Moodle είναι ένα ...

Περισσότερα...

Πώς να Συνεισφέρω σε Έργα Ανοιχτού Λογισμικού: Ένας Πρακτικός Οδηγός για Αρχάριους

Η συμμετοχή σε έργα ανοιχτού λογισμικού δεν είναι μόνο μια τεχνική δεξιότητα, είναι μια διαδικασία συνεργασίας, μάθησης και προσωπικής ανάπτυξης. Ακόμα και χωρίς προηγούμενη εμπειρία στον προγραμματισμό, ο καθένας μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά σε ανοιχτές κοινότητες. Αυτός ο οδηγός παρουσιάζει όλα τα απαραίτητα βήματα, εργαλεία και καλές πρακτικές για να ξεκινήσει κάποιος με ασφάλεια και ...

Περισσότερα...

Open Classroom Conference 2025: Ενδυναμώνοντας Εκπαιδευτικούς και Μαθητές στην Εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης - 7–8 Νοεμβρίου 2025

Το Open Classroom Conference 2025, με τίτλο «Ενδυναμώνοντας Εκπαιδευτικούς και Μαθητές στην Εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης», θα πραγματοποιηθεί στις 7–8 Νοεμβρίου 2025, στις εγκαταστάσεις της Ελληνογερμανικής Αγωγής.Το συνέδριο συνδιοργανώνεται από την Ελληνογερμανική Αγωγή, τον Οργανισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ), το Ερευνητικό Κέντρο “Αθηνά”, το Ινστιτούτο Επικοινωνίας και Υπολογιστικών Συστημάτων (ΕΠΙΣΕΥ) του ΕΜΠ, την ATC και το ...

Περισσότερα...

Προς έναν “Προσωπικό Δάσκαλο” με Τεχνητή Νοημοσύνη

🎓 Παιδαγωγικές και τεχνικές προϋποθέσεις για την εκπαίδευση του μέλλοντοςΟι “έξυπνοι” βοηθοί τύπου Προσωπικός Δάσκαλος δεν είναι απλώς ένα ακόμη ψηφιακό εργαλείο, αλλά μια νέα αρχιτεκτονική μάθησης που αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές μαθαίνουν και οι εκπαιδευτικοί καθοδηγούν. Για να σχεδιαστεί και να υλοποιηθεί με παιδαγωγική σοβαρότητα ένας Προσωπικός Εκπαιδευτικός Βοηθός με ...

Περισσότερα...

Ανοιχτά και Κλειστά Μοντέλα Τεχνητής Νοημοσύνης: Διαφορές, Εκπαίδευση και η δράση της ΕΕΛΛΑΚ glossAPI

Τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) έχουν μετασχηματίσει τον τρόπο που αλληλεπιδρούμε με την τεχνητή νοημοσύνη. Από τα εμπορικά chatbots όπως το ChatGPT και το Gemini έως τα ανοιχτά μοντέλα όπως το Meltemi, το Krikri και το Open Assistant, η συζήτηση για τη διαφάνεια, τη δημοκρατία της γνώσης και τον έλεγχο των δεδομένων έχει γίνει κεντρική. ...

Περισσότερα...

ΘΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ με θέμα: Τρισδιάστατη Σχεδίαση και Εκτύπωση (3oEK Peiraia-Hellug-GFOSS-UNI.W.A.)

Tο 3ο Εργαστηριακό Κέντρο Πειραιά (Δραπετσώνας) με το πέρας του σχολικού έτους 2023-2024, και σε συνεργασία με: διοργανώνει και πάλι Θερινό Σχολείο με θέμα αυτή τη φορά: «Τρισδιάστατη Σχεδίαση και Εκτύπωση» Το Θερινό Σχολείο θα λάβει χώρα από  24/6 και 5/7/2024 στους χώρους του 3ου ΕΚ, (Μάρκου Μπότσαρη 124, Δραπετσώνα) από: Τρίτη 25 Ιουνίου ~ … Read more

Πάρτε μέρος στο Εθνικό Κέντρο Ικανοτήτων Ανοικτής Επιστήμης (EOSC Skills)

Ενδιαφέρεστε για την ανοικτή επιστήμη, την κατάρτιση και τη συνεργασία; Η ΕΔΥΤΕ και ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών – ΕΕΛΛΑΚ σας προσκαλούν να συμμετάσχετε στη συνεργατική πρωτοβουλία με στόχο τη δημιουργία ενός ισχυρού Εθνικού Κέντρου Ικανοτήτων Ανοικτής Επιστήμης. Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί μέρος του πρωτοποριακού έργου Skills4EOSC και ευθυγραμμίζεται με τους στόχους της Ελληνικής Εθνικής Ακαδημίας … Read more

Διακήρυξη της Βαρκελώνης: Για την ακαδημαϊκή ανεξαρτησία και τα ανοιχτά ερευνητικά δεδομένα 

Στις 16 Απριλίου 2024, 40 οργανισμοί υπέγραψαν την Διακήρυξη της Βαρκελώνης για τις πληροφορίες ανοιχτής έρευνας με στόχο τη διατήρηση της ακαδημαϊκής ανεξαρτησίας. Η διακήρυξη καλεί τα ερευνητικά ιδρύματα να ενωθούν γύρω από κοινές αρχές για ανοικτές ερευνητικές πληροφορίες και τη δέσμευση για την ανάπτυξη υποδομής ανοικτών ερευνητικών δεδομένων. Το μεγαλύτερο μέρος της συζήτησης σχετικά … Read more

Πρόσκληση για τη συγκρότηση νέου εθελοντικού σώματος Ελλήνων και Ελληνίδων εκπαιδευτικών – πρεσβευτών «eTwinning» για την περίοδο από 01.09.2024 έως 31.08.2026

Στο πλαίσιο της υλοποίησης της ευρωπαϊκής δράσης «eTwinning», ο Ελληνικός Εθνικός Οργανισμός Υποστήριξης (Ε.Ο.Υ.) eTwinning προκηρύσσει την κάλυψη σαράντα τεσσάρων (44) θέσεων για το εθελοντικό σώμα εκπαιδευτικών – «πρεσβευτών» της δράσης ηλεκτρονικής αδελφοποίησης σχολείων «eTwinning», για την περίοδο από 01.09.2024 έως 31.08.2026. Η συμμετοχή στο σώμα πρεσβευτών είναι εθελοντική και δεν προβλέπεται αμοιβή ή κανενός … Read more

Δασκάλισσα: Ιδιωματικός τύπος, “μαλλιαρή” δημοτική, ή ιδιόλεκτος του Παπαδιαμάντη

Classroom Alien Spawns Edited

Μία μελέτη από την ομάδα glossAPI στις ψηφιακές ανθρωπιστικές σπουδές Κοσμητόρισσα ή Πυργοδέσποινα; Πολλά έχουν γραφτεί για την κατάληξη -ίσσα . Από τη μία πλευρά ο τύπος “συντρόφισσα” έχει καταστεί στη σύγχρονη εποχή σχεδόν ταυτόσημος με μια αριστερή πολιτική ιδεολογία, και μπορεί να χαρακτηριστεί στιγματισμένος.  Αντιδράσεις υπήρξαν ακόμα, στην προσπάθεια της Δήμητρας Κογκίδου να καθιερώσει … Read more