ΕΛ/ΛΑΚ | creativecommons.gr | mycontent.ellak.gr |
freedom

Ημερίδα “Άξονες χάραξης πολιτικής: ψηφιακά κοινά στην εκπαίδευση” 19/06 στο Ινστιτούτο Νίκος Πουλαντζάς

Στα πλαίσια του κύκλου συζητήσεων  του Ινστιτούτου Νίκος Πουλαντζάς “ Γνωσιακός καπιταλισμός: Τι συνεπάγεται η αλλαγή παραδείγματος στην παραγωγή και διάδοση της γνώσης”, την Δευτέρα 19 Ιουνίου 2017 στις 7.00 μμ στην Αίθουσα εκδηλώσεων του Ινστιτούτου, διοργανώνεται ημερίδα με θέμα “Άξονες χάραξης πολιτικής: ψηφιακά κοινά στην εκπαίδευση” με την συμμετοχή του Οργανισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ).

Οι κοινωνικές, πολιτικές, επιστημονικές, ιδεολογικές και παιδαγωγικές συνέπειες της ολοένα και αυξανόμενης σύνδεσης της ψηφιακής τεχνολογίας με την εκπαιδευτική διαδικασία και έρευνα έχουν ως αποτέλεσμα τη ραγδαία και εντεινόμενη αλλαγή της μορφής και του περιεχομένου της ίδιας της γνώσης στο πλαίσιο αυτού που ονομάζεται γνωσιακός καπιταλισμός (cognitive capitalism). Η γνώση όχι μόνο μετατρέπεται σε εμπόρευμα, αλλά και η ίδια η παραγωγή και η διάδοσή της αλλάζει ριζικά, γεγονός που ασφαλώς και έχει βαθιές συνέπειες και στο ίδιο το περιεχόμενο της γνώσης, από την προοπτική όχι μόνο του αντικειμένου, αλλά και του υποκειμένου της γνώσης.

Στόχος της ημερίδας είναι να παρουσιαστούν οι τρόποι που το ελεύθερο λογισμικό ανοιχτού κώδικα, οι ανοιχτές τεχνολογίες και το ανοιχτό περιεχόμενο των ψηφιακών κοινών, μπορούν να συμβάλλουν στην ελεύθερη και χωρίς περιορισμούς διάδοση της γνώσης,  και σε μια εκπαιδευτική πολιτική που βασίζεται στους πυλώνες της ελευθερίας, της ισοτιμίας και της συνεργασίας.

Ομιλητές/ομιλήτριες:

Ράνια Καλαντζή, εκπαιδευτικός ΕΠΑΛ, «Εφαρμογές και δυνατότητες του ελεύθερου-ανοιχτού λογισμικού στα σχολεία»

Δέσποινα Μητροπούλου, γενική διευθύντρια του Οργανισμού Ανοικτών Τεχνολογιών( ΕΕΛΛΑΚ ), «Καλές πρακτικές και δράσεις του Οργανισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών που συμβάλλουν πρακτικά στην υιοθέτηση των ψηφιακών κοινών στην εκπαιδευτική διαδικασία»

Γιώργος Παπανικολάου, λέκτορας Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, Peer to Peer Foundation, «Ο μύθος της τεχνολογικής ουδετερότητας: από τη ρητορική των ίσων ευκαιριών στην πολιτική της χειραφέτησης»

Leave a Comment