ΕΛ/ΛΑΚ | creativecommons.gr | mycontent.ellak.gr |
freedom

Αποτίμηση της επίδρασης των ανοικτών διαδικτυακών μαθημάτων eTwinning στις ψηφιακές δεξιότητες των εκπαιδευτικών, με το εργαλείο αναστοχαστικό εργαλείο SELFIE forTEACHERS της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Το DigCompEdu είναι το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο αναφοράς για τις Ψηφιακές Ικανότητες των Εκπαιδευτικών που αναπτύχθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (διαθέσιμο στα ελληνικά). Στοχεύει στην ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών, ώστε να ενσωματώνουν αποτελεσματικά τις νέες τεχνολογίες στη διδασκαλία και τη μάθηση αναπτύσσεται σε έξι περιοχές: επαγγελματική εμπλοκή, διδακτική ενίσχυση, μαθησιακοί πόροι, διδασκαλία και μάθηση, ...

Περισσότερα...

Ψηφιακή Νοημοσύνη και Ψηφιακή Ηθική στην Εκπαίδευση

Της Δρ. Άννας Μπούγια στο homodigitalis.gr*Θα αφήνατε ποτέ τα παιδιά σας μόνα στους δρόμους της Νέας Υόρκης; Αναρωτιέται η  Δρ Aiken (2016, p.121), κορυφαία κυβερνοψυχολόγος. Ωστόσο, πολλοί γονείς   αφήνουν τα παιδιά μόνα τους στον κυνερνοχώρο. Η Δρ Aiken (2016) καταλήγει πως αυτή τη στιγμή διεξάγεται παγκοσμίως το μεγαλύτερο και ρεαλιστικότερο πείραμα με συμμετέχοντες παιδιά ...

Περισσότερα...

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος επιμορφούμενων στην Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning 2024-25

Η Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning στην Ελλάδα διοργανώνει για το σχολικό έτος 2024-25 τα  ΔΩΡΕΑΝ εξαμηνιαία εξ αποστάσεως σεμινάρια που μπορούν να παρακολουθήσουν εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων. Τα σεμινάρια θα υλοποιηθούν από  τον Οκτώβριο 2024, μέχρι τον Μάιο 2025 και είναι διάρκειας 200 ωρών το καθένα.Αίτηση συμμετοχής https://bit.ly/etwinning2024Προθεσμία υποβολής αιτήσεων Έως και 15-07-2024Περισσότερες πληροφορίες για το ...

Περισσότερα...

Επιστήμη και δημοκρατία σε ανήσυχους καιρούς

Πώς σε μια εποχή θριάμβου της επιστήμης όλο και περισσότεροι άνθρωποι παραδίδονται χωρίς αντίσταση στις πιο ακραίες μορφές ανορθολογισμού; Αυτό το καίριο ερώτημα, σχετικό με τους δεσμούς της θεμελιώδους επιστήμης με τη δημοκρατία, απασχολεί τον κβαντικό φυσικό Στέφανο Τραχανά στο νέο βιβλίο του, «Ο Κύκλος – Επιστήμη και δημοκρατία σε ανήσυχους καιρούς», που κυκλοφορεί από ...

Περισσότερα...

Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση

Διαμορφώνοντας τα σχολεία του μέλλοντος04-05.07.2024 - Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση | 09:00-19:00 Παρουσιάσεις - Συζητήσεις - Εργαστήρια Πόσο «κοντά» νιώθετε στην Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ); Το Ίδρυμα Ωνάση, σας προσκαλεί σε ένα πρωτοποριακό εκπαιδευτικό φεστιβάλ που στοχεύει στη γνώση, την κατανόηση και τη χρήση αλγοριθμικών τεχνολογιών, δεδομένων και λογισμικού, βάζοντας στο επίκεντρο τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, ανεξάρτητα από ...

Περισσότερα...

Openness and the Future of Education and Society

Κείμενο του David Wiley για τη σχέση ανοιχτότητας και μέλλοντος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. – During con versations this week at the semi-annual meeting of the Shuttleworth Foundation Fellows, I was struck by (what is for me) a new way of contextualizing and understanding “open” – as one of a long line of technological innovations that … Read more

Ελευθερία

Αν δεν αγοράζουμε μαθητικούς υπολογιστές για να καρφώσουμε και άλλα καρφιά πάνω στον τοίχο,

Τότε πρέπει να πολλαπλασιάζουν τις δυνατότητες των εκπαιδευτικών και των μαθητών για μια πιο δημιουργική εκπαίδευση.

Η χρήση του ελεύθερου λογισμικού επιτρέπει τέσσερις βασικές ελευθερίες στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς:

Ελευθερία 0: η ελευθερία να λειτουργήσουν τους υπολογιστές όπως επιθυμούν.

Ελευθερία 1: η ελευθερία να μελετήσουν το πώς μαθαίνουν με τη χρήση των υπολογιστών, τι είδους προγράμματα θα τους βοηθήσουν να μαθαίνουν καλύτερα, και ύστερα να τα αλλάξουν έτσι ώστε να κάνουν αυτό που θέλουν.

Ελευθερία 2: η ελευθερία να μοιραστούν τις γνώσεις που απέκτησαν με την βοήθεια του υπολογιστή όταν το επιθυμούν.

Ελευθερία 3: η ελευθερία να μοιράζουν αντίγραφα των προγραμμάτων που δημιούργησαν με τον υπολογιστή, όταν το επιθυμούν.

Δημιουργικότητα

Μαντέψτε τι λογισμικό έχει αυτός ο υπολογιστής: 1. Windows Vista 2. Windows XP 3. ΕΛ/ΛΑΚ Το 1995 οργανώθηκε στην Ινδία ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα με το όνομα “Μια τρύπα στον τοίχο” που σκοπό είχε να διερευνήσει το κατά πόσο μπορούν τα παιδιά να χρησιμοποιούν υπολογιστές και εφαρμογές όπως αυτές που δίνουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο χωρίς προηγούμενη … Read more

Μηδενικό κόστος

67.000.000 ευρώ + ? Η αγορά 120.000 φορητών υπολογιστών για τα τους μαθητές της 1ης γυμνασίου έχει προϋπολογισμό  67 εκατομμύρια ευρώ. Σε αυτό το κόστος των 67.000.000 περιλαμβάνονται και τα δικαιώματα χρήσης λογισμικού αποκλειστικής ιδιοκτησίας, κυρίως του Windows XP. Δεν ξέρουμε πόσο ακριβώς ανέβασε το κόστος η αγορά αυτών των δικαιωμάτων χρήσης για να φτάσουμε στο … Read more