ΕΛ/ΛΑΚ | creativecommons.gr | mycontent.ellak.gr |
freedom

Η «διανοητική παχυσαρκία» ως αναδυόμενος κίνδυνος από την εσφαλμένη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης

του Σωτήριου Μάιπα*Σα βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη, να εύχεσαι να ’ναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσειςΚ. Π. ΚαβάφηςΗ Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence, AI), μέσω των chatbots και της παραγωγικής AI, αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο που μετασχηματίζει το τοπίο της μάθησης, της διδασκαλίας και της έρευνας. Παρά τις τεράστιες δυνατότητες της AI, ...

Περισσότερα...

Artificial Intelligence Content Generator. A man uses a laptop to interact with AI assistant. AI offers functions like chatbot, generate images, write code, writer bot, translate and advertising. LLM.

Η ακαδημαϊκή αξιοπιστία στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης

Τον Δεκέμβριο του 2023, δημοσιεύθηκε σε ένα επιστημονικό περιοδικό ένα άρθρο υπό τον τίτλο: «Παγκόσμιες Στρατηγικές Επιχειρήσεων στην Ψηφιακή Εποχή», με συγγραφέα τον καθηγητή του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Διομήδη Σπινέλλη. Το άρθρο, με πληθώρα βιβλιογραφικών αναφορών, πληρούσε όλα τα τυπικά κριτήρια μίας δημοσίευσης. Με μία, όμως, σημαντική διαφορά: Δεν είχε γραφτεί από τον κ. Σπινέλλη.Όταν ...

Περισσότερα...

Ανοιχτά Εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης στη Φυσική

Η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) και η Μηχανική Μάθηση (ML) αλλάζουν ριζικά τον τρόπο που κάνουμε επιστήμη – και η Φυσική είναι από τα πεδία που μετασχηματίζονται περισσότερο. Από την επίλυση πολύπλοκων διαφορικών εξισώσεων και την κατανόηση της κβαντομηχανικής, μέχρι τη μελέτη υλικών και την κοσμολογία, ανοιχτά εργαλεία ΤΝ επιτρέπουν σε ερευνητές, αλλά και σε εκπαιδευτικούς ...

Περισσότερα...

Η Συνάντηση της European e-Infrastructures Assembly στο Άμστερνταμ: Ενίσχυση της συνεργασίας για το μέλλον της ευρωπαϊκής έρευνας

Τον Ιούλιο του 2025, κορυφαίοι εκπρόσωποι και διευθυντές πέντε εκ των σημαντικότερων ευρωπαϊκών ηλεκτρονικών υποδομών – EGI, EUDAT, GÉANT, OpenAIRE, και PRACE – συγκεντρώθηκαν στο Άμστερνταμ, με αφορμή τη συνεδρίαση της European e-Infrastructures Assembly. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της GÉANT και άνοιξε με την τοποθέτηση της Διευθύνουσας Συμβούλου, Lise Fuhr. Στόχος ήταν η ενίσχυση ...

Περισσότερα...

Skills4EOSC Webinar “Making Learning Materials FAIR: An Introductory Guide to the FAIR-by-Design Methodology” 26/8/2025

Την Τρίτη 26 Αυγούστου 2025, η ΕΔΥΤΕ (GRNET), στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου Skills4EOSC και του Εθνικού Κέντρου Ικανοτήτων (GR CC), διοργανώνει ένα ιδιαίτερα επίκαιρο και χρήσιμο διαδικτυακό σεμινάριο με τίτλο: “Making Learning Materials FAIR: An Introductory Guide to the FAIR-by-Design Methodology”.Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς σχεδιαστές, επαγγελματίες της ψηφιακής εκπαίδευσης και όσους ασχολούνται με την ...

Περισσότερα...

Δεκαπέντε θέσεις για το σχολείο, Γεράσιμος Κουζέλης – #gredu

Με άμεση αναφορά τη συζήτηση περί παιδείας και επομένως την ευκαιρία να σκεφτούμε πέρα από τα άμεσα δεδομένα και τους περιορισμούς τους, καταγράφω, σε θέσεις, μια πρόταση που περιγράφει προοπτικές του σχολείου μιας δημοκρατικής κοινωνίας.     ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ 1. Εκτιμώ πως το συνολικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει αντισταθεί με εντυπωσιακή δύναμη στις επιπτώσεις της κρίσης. … Read more

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ #HACKERSPACE ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ, Μετατρέποντας μαθητές σε μικρούς δημιουργούς

Πως λειτουργούν οι ηλεκτρονικές συσκευές που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητά μας; Ποιες είναι οι βασικές αρχές των ηλεκτρονικών και της ρομποτικής; Κι ακόμα πώς μπορεί κανείς να δημιουργήσει τις δικές του απλές συσκευές ή -γιατί όχι- ένα δικό του ρομπότ; Απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά επιχειρεί να δώσει, μεταξύ άλλων, το μαθητικό Hackerspace που λειτουργεί εδώ και … Read more

Η Ευρωπαϊκή Δικτυακή Πύλη δεδομένων άνοιξε επίσημα, σήμερα φιλοξενεί 400.000 σύνολα δεδομένων

Τον περασμένο μήνα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε επίσημα την Ευρωπαϊκή Δικτυακή Πύλη δεδομένων. Η πύλη φιλοξενεί σήμερα σχεδόν 400.000 σύνολα δεδομένων, περίπου διπλάσια από όταν κυκλοφόρησε η beta έκδοση τον περασμένο Νοέμβριο. Εδώ είναι μια επισκόπηση των τεχνικών αλλαγών που έγιναν από τότε: Η Αξιολόγηση της Ποιότητας Μεταδεδομένων (Metadata Quality Assessment ή απλούστερα “MQA”) έχει … Read more

Συνδυάζοντας γλώσσα και γνώση μέσα από ένα οικοσύστημα ηλεκτρονικών υπηρεσιών: Η alpha έκδοση της εργαλειοθήκης του FREME είναι διαθέσιμη

Η ομάδα του έργου FREME – το οποίο φέρνει σε επαφή διακεκριμένους ειδικούς σε θέματα γλωσσικών αντικειμένων, εργαλείων και υπηρεσιών, πολυγλωσσικότητας και  σημασιολογικού ιστού (semantic Web), διασυνδεδεμένων δεδομένων (linked data) και ανοικτών δεδομένων όπως πληροφορίες σχετικά με το δημόσιο τομέα, εκδόσεις, και την ανάπτυξη επιχειρηματικότητας – είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει την πρώτη Alpha … Read more

Σχολεία αγροτικών περιοχών βασίζονται στο ανοιχτό λογισμικό – #gredu #opensource

Μία ομάδα 15 σχολείων σε αγροτικές περιοχές σε Δανία, Ιταλία, Ελλάδα, FYROM, Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο χρησιμοποιούν λύσεις ανοιχτού λογισμικού για να μαθαίνουν, να διδάσκουν και να δουλεύουν από κοινού. Το λογισμικό αυτό αναπτύχθηκε ειδικά για αυτά τα σχολεία από μία κοινοπραξία ερευνητικών ινστιτούτων και δημόσιων διοικήσεων που χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το … Read more