ΕΛ/ΛΑΚ | creativecommons.gr | mycontent.ellak.gr |
freedom

2ο Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και S.T.E.A.M Κρήτης

Στα πλαίσια του 2ου Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και S.T.E.A.M Κρήτης που πραγματοποιήθηκε το τριήμερο 7-9 Σεπτεμβρίου 2018 στο Ηράκλειο Κρήτης, ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών – ΕΕΛΛΑΚ κλήθηκε να παρουσιάσει τον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Physical Computing Ανοιχτών Τεχνολογιών στο κοινό του φεστιβάλ που απαρτιζόταν κυρίως από εκπαιδευτικούς και μαθητές με τις οικογένειές τους.

Η ΕΕΛΛΑΚ εκπροσωπήθηκε από τον Θεόδωρο Καρούνο, αντιπρόεδρο της ΕΕΛΛΑΚ (pdf παρουσίασης) και τον επίκουρο καθηγητή του τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε. ΤΕΙ Κρήτης Σπυρίδωνα Παναγιωτάκη (pdf παρουσίασης), οι οποίοι παρουσίασαν τις δράσεις του Οργανισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών και  τα πλεονεκτήματα χρήσης των Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση.

Παρουσιάστηκε επίσης το πλαίσιο του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ρομποτικής, ως ένα σοβαρό κίνητρο για να ξεκινήσει να ασχολείται κάποιος που ενδιαφέρεται, με τις ανοικτές τεχνολογίες. Ο 1ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Physical Computing Ανοιχτών Τεχνολογιών έχει ως στόχο την εισαγωγή στην εκπαίδευση υλικού και λογισμικού που ανοίγει ορίζοντες, ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα των μαθητών, δεν θέτει φραγμούς στην επινοητικότητα και την πρωτοβουλία τους χωρίς να επιβάλλει τη χρήση συγκεκριμένων «κλειστών» προϊόντων.

Ο Κος Παναγιωτάκης στη συνέχεια παρουσίσαε το ERASMUS+ project ΟPENIN (www.openinproject.eu) ως ένα ενδεδειγμένο μέσο για να ξεκινήσει κανείς να προετοιμάζεται για τη συμμετοχή του στο διαγωνισμό.

Το συγκεκριμένο πρότζεκτ έχει σκοπό να παράξει μια ολοκληρωμένη και φιλική σειρά μαθημάτων για την εκπαίδευση εκπαιδευτών και μαθητών σε θέματα αυτοματισμών μέσω του μικροελεγκτή arduino. Το υλικό αυτό, που προσφέρεται ελεύθερα και σε διάφορες γλώσσες από τον ιστοχώρο του προγράμματος, αποτελεί μια αξιόπιστη πηγή πληροφορίας τόσο κάποιον που επιθυμεί αλλά διστάζει να ξεκινήσει την ενασχόλησή του με το physical computing, όσο και για κάποιον που επιθυμεί να εντρυφήσει σε θέματα αυτοματισμών που δεν έχει επιχειρήσει πιο πριν.

Το υλικό είναι οργανωμένο σε τέσσερις ενότητες: ΕΙΣΑΓΩΓΗ, ΑΙΣΘΗΤΗΡΕΣ, ΕΠΕΝΕΡΓΗΤΕΣ, ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ και καλύπτει μεγάλο εύρος θεμάτων, από απλά μέχρι προχωρημένα, χωρίς να απαιτεί εξειδικευμένη προγενέστερη γνώση.

Στα πλαίσια της ομιλίας έγινε επίδειξη  του ιστοχώρου του OPENIN, που φιλοξενεί το εκπαιδευτικό υλικό, και περιγράφηκε το πρόγραμμα του θερινού σχολείου που έλαβε χώρα το διάστημα 16-20 Ιουλίου 2018 στο Ηράκλειο της Κρήτης με την εκπαίδευση 20 εκπαιδευτικών στο υλικό του OPENIN.

Ακολούθως αναφέρθηκε το παράδειγμα του 2ου ΕΠΑΛ Ηρακλείου, το οποίο με τη σχετικά απλή αλλά έξυπνη ιδέα του canbuddy, προκρίθηκε και παρουσιάστηκε στο 2ο Μαραθώνιο Καινοτομίας City Challenge Crowdhackathon που οργάνωσε η ΚΕΔΕ (http://crowdhackathon.com/smartcity2/en/) και τελευταία επιλέχθηκε από το Rome Maker Faire και θα συμμετάσχει τον Οκτώβριο.

Η παρουσίαση ολοκληρώθηκε με την αναφορά μερικών εύχρηστων και λειτουργικών διεπαφών για τον προγραμματισμό αυτοματισμών μέσω οπτικού προγραμματισμού (S4A, Snap4Arduino, Ardublock), προκειμένου να καταστεί σαφές ότι οι ανοικτές τεχνολογίες είναι προσιτές σε όλες τις ηλικίες και όχι μόνο σε εφήβους κι ενήλικες.

Σε αυτά τα πλαίσια έγινε επίδειξη ενός αυτόνομου ρομποτικού οχήματος που έχει κατασκευάσει φοιτητής του ΤΕΙ Κρήτης σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα και προγραμματίζεται μέσω snap. Η κατασκευή ενσωματώνει, σε μια λειτουργική πλατφόρμα, δυνατότητες για αποφυγή εμποδίων, παρακολούθηση μαύρης γραμμής, παρακολούθηση φωτός και τηλεχειρισμό μέσω υπερύθρων και bluetooth, όμοια με πολύ ακριβότερες εμπορικές λύσεις.

Οι διαφάνειες της παρουσίασης του βρίσκονται εδώ.

Leave a Comment