ΕΛ/ΛΑΚ | creativecommons.gr | mycontent.ellak.gr |
freedom

Εβδομάδα Ανοιχτής Εκπαίδευσης: Βοηθήστε τον Παγκόσμιο Χάρτη Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πόρων να γίνει καλύτερος

O Παγκόσμιος χάρτης Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πόρων (OER World Map ) συλλέγει και να οπτικοποιεί πληροφορίες για οργανισμούς, άτομα, έργα, υπηρεσίες και εκδηλώσεις που σχετίζονται με τους  ΑΕΠ. Χρησιμοποιώντας  δεδομένα που συνδέονται με την τεχνολογία linked open data,  όλες οι καταχωρήσεις μπορούν να συνδεθούν εύκολα, επιτρέποντας στον παγκόσμιο χάρτη  να παρέχει ένα πιο ολοκληρωμένο και αξιόπιστο μοντέλο του παγκόσμιου κινήματος  των Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πόρων.

Στον πυρήνα της, η πλατφόρμα παρέχει ένα βασικό σύνολο δεδομένων, το οποίο υποστηρίζει ένα πλήθος περιπτώσεων χρήσης. Αυτή τη στιγμή έχει επικεντρωθεί σε τρεις κύριες κατηγορίες χρήσης:

  1. Εύρεση πηγών ΑΕΠ
  2. Σύνδεση έργων ΑΕΠ
  3. Παροχή στατιστικών στοιχείων σχετικά με τους ΑΕΠ.

Αναμφισβήτητα, μετά από δύο χρόνια ανάπτυξης, η πλατφόρμα έχει αρχίσει να προσφέρει πραγματική αξία για τους χρήστες της. Παρ ‘όλα αυτά εξακολουθεί να είναι δύσκολο να βρείτε τα σχετικά δεδομένα χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα του παγκόσμιου χάρτη. Κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Ανοιχτής Εκπαίδευσης 2017, η ομάδα ανάπτυξης του OER World Map,  σχεδιάζει να δείξει, πώς το απλό αλλά και ισχυρό εργαλείο των folksonomies, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δημιουργήσει λίστες χρήσιμων δεδομένων που περιλαμβάνονται στον παγκόσμιο χάρτη ΑΕΠ.

Υπάρχουν δύο βασικές προσεγγίσεις που διαθέτει η ταξινόμηση των πληροφοριών σε δομές. Είτε μια σημασιολογική δομή μπορεί να επιβληθεί επί των δεδομένων ( «top-down») ή να αναδυθεί από αυτήν («bottom-up»). Η πρώτη έχει το πλεονέκτημα της εξασφάλισης μιας ορθολογικής δομής, που μπορεί να είναι συνεπής, αλλά δεν μπορεί να καταγράψει πληροφορίες δεν συμμορφώνονται με το αποδεκτό σχήμα. Επί της ουσίας, τα δεδομένα θα πρέπει να φτιαχτούν για να ταιριάζουν με τις ήδη επιλεγμένες κατηγορίες.  Η δεύτερη προσέγγιση έχει το πλεονέκτημα να είναι σε θέση να φιλοξενήσει εύκολα νέα δεδομένα και κατηγορίες, αλλά δεν παρέχει καμία εγγύηση ότι θα οδηγήσει σε ένα συστηματικό και συγκεντρωτικό καθεστώς.

Από την άποψη της διαχείρισης της βάσης δεδομένων, ο παγκόσμιος χάρτης ΑΕΠ χρειάζεται ένα αυστηρό σύστημα κατηγοριοποίησης, και το schema.org παρέχει μια πολύ αποτελεσματική οντολογία που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως βάση εργασίας. Αλλά δεδομένου ότι η διαφάνεια είναι ένας τομέας της καινοτομίας και της δημιουργικότητας, υπάρχουν κάποια όρια σε αυτή τη λύση. Η χρήση των folksonomies ή των community tags,  προσφέρει έναν τρόπο να ενσωματώσει τις ιδέες των χρηστών και των δημιουργών στη βάση δεδομένων.

Κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Ανοιχτής Εκπαίδευσης,  θα χρησιμοποιηθεί το community tagging , προκειμένου να δημιουργηθούν 1-2  λίστες, οι οποίες έχουν ιδιαίτερη σημασία για την κοινότητα των ΑΕΠ:

  1. Μια λίστα όλων των δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τα σχολικά βιβλία  (“textbooks”)
  2. Μια λίστα των ερευνητών ΑΕΠ και ερευνητικών προγραμμάτων (“oer research”)
  3. Μια λίστα των χρηματοδοτήσεων ΑΕΠ (“oer funder”)
  4. Μια λίστα των σημαντικών έργων  και υπηρεσιών ΑΕΠ, που έχουν αποδειχθεί για να παρέχουν αξία για την εκπαίδευση  (“lighthouse”)
  5. Μια λίστα δραστηριοτήτων ΑΕΠ που έχουν στόχο την υποστήριξη των προσφύγων (“refugees”)
  6. Μια λίστα παραδειγμάτων των ανοιχτών εκπαιδευτικών πρακτικών και ανοιχτής παιδαγωγίας (“open educational practises”)
  7. Μια λίστα ΑΕΠ που σχετίζονται με την οικολογική βιωσιμότητα (“ecological sustainability”)
  8. Μια λίστα των εργαλείων ΑΕΠ και εκπαιδευτικού υλικό πάνω στους ΑΕΠ («oertoolkit»)
  9. Μια λίστα πηγών ΑΕΠ για την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση (TVET)

Μπορείτε να συμμετέχετε σε αυτή τη δραστηριότητα με δύο τρόπους:

  1. Με την εγγραφή σας στην πλατφόρμα του OER World Map, θα λάβετε άμεσα δικαιώματα επεξεργασίας. Αν βρείτε κάποια σημαντική καταχώριση που να μην έχει συγκεκριμένη ετικέτα, απλά μπορείτε να την προσθέσετε στο χάρτη. Αν θέλετε να συμβάλετε ακόμη περισσότερο, μπορείτε να μας βοηθήσετε για να επεξεργαστείτε τα δεδομένα που συλλέγονται μέσω του Twitter.
  2. Εάν δεν θέλετε να εγγραφείτε από τώρα, μπορείτε να συμμετέχετε με τη χρήση του Twitter. Εάν βρείτε κάτι να λείπει, κάντε Tweet τον δεσμό και την σχετική ετικέτα, χρησιμοποιώντας το hashtag «#taggingOER». Στη συνέχεια, θα προσθέσουμε εμείς αυτές τις πληροφορίες στο χάρτη.

Μπορείτε λοιπόν να προτείνει πρόσθετες ετικέτες που θεωρείτε σημαντικές.  Η συμβολή σας είναι απαραίτητη, έτσι ανυπομονούμε να σας γνωρίσουμε κατά τη διάρκεια της εβδομάδας Ανοιχτής Εκπαίδευσης!

Πηγή άρθρου: https://oerworldmap.wordpress.com/

Leave a Comment