ΕΛ/ΛΑΚ | creativecommons.gr | mycontent.ellak.gr |
freedom

Έγκριση νέας ειδικότητας Τεχνικού Συστημάτων Ανοικτού Λογισμικού στα Δημόσια ΙΕΚ

Ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών χαιρετίζει την έγκριση της νέας ειδικότητας του “Τεχνικού Συστημάτων Ανοιχτού Λογισμικού” από τη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Δία βίου Μάθησης & Νεολαίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Έπειτα από πρωτοβουλία του ΔΘΙΕΚ Αιγάλεω και του Οργανισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών – ΕΕΛΛΑΚ και με την συνδρομή της Ένωσης Χρηστών και φίλων Linux – Hellug, η Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Δια βίου Μάθησης & Νεολαίας του ΥΠΑΙΘ ενέκρινε την ειδικότητα Τεχνικός Συστημάτων Ανοικτού Λογισμικού  στα Δημόσια ΙΕΚ.

Η ειδικότητα Τεχνικός Συστημάτων Ανοικτού Λογισμικού, θα είναι διαθέσιμη από την επόμενη σχολική χρονιά και θα εμφανιστεί στο Παράλληλο Μηχανογραφικό τον Ιούλιο όπου οι σπουδαστές θα έχουν την ευκαιρία να την επιλέξουν. Η ειδικότητα θα εφαρμοστεί πειραματικά σε δύο Δημόσια ΙΕΚ, το Θεματικό ΙΕΚ Αιγάλεω στην Αττική και το Πειραματικό ΙΕΚ Πάτρας στην Αχαΐα.

Τα τελευταία χρόνια στην αγορά εργασίας παρατηρείται έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού, εξειδικευμένου σε τεχνολογίες ανοικτού κώδικα και ειδικότερα στη χρήση και διαχείριση του Λειτουργικού Συστήματος Linux. Το Linux θεωρείται το δημοφιλέστερο λειτουργικό σύστημα καθώς αποτελεί Ελεύθερο Λογισμικό/Λογισμικό “ανοικτού” κώδικα (Free/Open Source Software – FOSS ή OSS). Τα πλεονεκτήματά του είναι η δωρεάν διάθεση, η σταθερότητα και η ευκολία διαχείρισης και αναβάθμισης. Ενδεικτικά, το έτος 2021 το Linux “τρέχει” στο 100% των Υπερ-Υπολογιστών, στο 96% των Διαδικτυακών Εξυπηρετητών (Web Servers), σε κινητά τηλέφωνα Android, σε διάφορες ηλεκτρονικές συσκευές, στο Διαδίκτυο (Internet) και στις Υπηρεσίες Νέφους (Cloud Services).

Για να καλύψει τις ανάγκες της εξειδίκευσης σε ανοιχτό λογισμικό στη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση, ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών – ΕΕΛΛΑΚ σε συνεργασία με ακαδημαϊκούς και εκπαιδευτικούς έχει σχεδιάσει και υλοποιεί τη συγγραφή του εκπαιδευτικού υλικού για τα μαθήματα των διαφόρων εξαμήνων της ειδικότητας “Τεχνικού Συστημάτων Ανοιχτού Λογισμικού”. Μπορείτε να δείτε εδώ τα κεφάλαια που καλύπτονται από αυτά τα μαθήματα.

Επιπλέον, η ΕΕΛΛΑΚ προγραμματίζει την παραγωγή μαθημάτων και διδακτέας ύλης για προγραμματιστές Ανοικτού Λογισμικού σε πανεπιστημιακό επίπεδο. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, έχει ξεκινήσει ο σχεδιασμός για την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού και διδακτέας ύλης για αυτά τα μαθήματα. Όλο το εκπαιδευτικό υλικό των μαθημάτων θα είναι διαθέσιμο στην πλατφόρμα Moodle (elearn.ellak.gr) με άδεια CC-BY-SA. Μπορείτε να δείτε εδώ τις ενότητες που θα προσφέρονται.

Περισσότερες πληροφορίες για την ειδικότητα  “Τεχνικός Συστημάτων Ανοιχτού Λογισμικού” μπορείτε να δείτε στο: https://iekaigal.att.sch.gr/?p=2198

2 thoughts on “Έγκριση νέας ειδικότητας Τεχνικού Συστημάτων Ανοικτού Λογισμικού στα Δημόσια ΙΕΚ

  1. Ενδιαφέρον. Θα μπορούσατε να προσθέσετε μια διανομή linux με κάποιο meta πακέτο, το οποίο θα κάνει εγκατάσταση όλα τα προγράμματα ή και τα ebook που χρειάζονται για το εργαστήριο.
    Επίσης από την εμπειρία μου από τα ΙΕΚ, θα προτιμούσα να ζητείται οι σπουδαστές να έχουν το δικό τους laptop για το εργαστήριο, στο οποίο θα εγκατασταθεί ότι χρειάζεται. Η ειδικότητα πολύ δύσκολα θα μπει στα δημόσια ΙΕΚ γιατί ποτέ δεν έχουν τον απαραίτητο σύγχρονο εξοπλισμό, ο νόμος προβλέπει την χρήση των εργαστηρίων των ΕΠΑΛ, τα οποία αντιμετωπίζουν σε λιγότερο βαθμό το πρόβλημα του εξοπλισμού ΑΛΛΑ οι διευθυντές των ΕΠΑΛ αρνούνται συστηματικά την παραχώρηση αίθουσας(με projector) και των εργαστηρίων στα ΙΕΚ, πχ καθυστέρηση 1-2 μήνες να δώσουν αίθουσα, δίνουν εργαστήριο δεν δίνουν θέρμανση, πρόσβαση στο διαδίκτυο ή και ρεύμα!!?
    Άλλα προβλήματα που συνάντησα στο θέμα του εξοπλισμού είναι ότι τα ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ και τα ΙΕΚ ΟΑΕΔ δεν μοιράζονται τα εργαστήρια του ΟΑΕΔ, δεν συνεργάζονται αναμεταξύ τους, και δεν αλλάζουν υπολογιστές λόγω αδράνειας-γραφειοκρατία, για να μην συμπληρώνουν έγγραφα για να φύγουν οι παλιοί Η/Υ και για να γίνει αποδοχή Η/Υ από δωρεά άλλου φορέα!!!
    Οπότε το ιδανικό θα ήταν ο κάθε σπυδαστής να έχει το δικό του laptop στο εργαστήριο, επιπλέον είναι πιο πιθανό να εργαστεί κάποιος μετά τις σπουδές στο αντικείμενο εάν κατέχει ήδη τα εργαλεία της δουλειάς.

  2. Θα ήθελα να επισημάνω ότι τα εργαστήρια στην δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση δεν ανήκουν στα ΕΠΑΛ αλλά είναι απόλυτη αρμοδιότητα των Εργαστηριακών Κέντρων. Η χρήση από ΔΙΕΚ εργαστηρίων είναι μεν λογική και προφανής αλλά τα ΔΙΕΚ με την έλλειψη χρηματοδότησης για αναλώσιμα και για επισκευή μη φυσιολογικών φθορών και με την νοοτροπία του προσωρινού από τους εκπαιδευτές, έχουν δημιουργήσει απίστευτα προβλήματα. Και προφανώς και αντιδράσεις από πλευράς ΕΚ.

Leave a Comment