ΕΛ/ΛΑΚ | creativecommons.gr | mycontent.ellak.gr |
freedom

Απολογισμός του 8ου MoodleMoot Greece 2024

Με τη συμμετοχή περισσότερων από 900 ατόμων και την παρουσίαση 25 επιτυχημένων ομιλιών, ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία το 8ο ετήσιο Συνέδριο “MoodleMoot 2024”, το οποίο διοργάνωσε ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών σε συνεργασία με φορείς εκπαίδευσης και ανάπτυξης,

Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά στις 13 και 14 Δεκεμβρίου 2024. Το φετινό MoodleMoot περιλάμβανε εισηγήσεις με καλές πρακτικές χρήσης της εκπαιδευτικής πλατφόρμας Moodle. Βασικός άξονας του συνεδρίου είναι η προώθηση της ιδέας και της σημασίας της ενίσχυσης των δημόσιων ψηφιακών υποδομών με χρήση ανοιχτού λογισμικού σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης. Επιπλέον, τονίστηκε η σημασία της επαναχρησιμοποίησης και βελτίωσης των Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων (OER), ενώ παράλληλα δόθηκε έμφαση σε μια κατεύθυνση της ενθάρρυνσης προγραμματιστών και ερευνητών για την επέκταση της λειτουργικότητας της πλατφόρμας. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην Τεχνητή Νοημοσύνη και σε πιθανούς τρόπους ενσωμάτωσης της σε πλατφόρμες εκπαιδευτικής μάθησης, στο πλαίσιο όμως μιας πιο ανθρωποκεντρικής προσέγγισης.

Το διαδικτυακό συνέδριο ξεκίνησε με το καλωσόρισμα από τον κ. Αλέξανδρο Μελίδη, Διευθυντή της ΕΕΛΛΑΚ, ο οποίος ευχαρίστησε το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας που και φέτος έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη συμμετοχή και στηρίζει ενεργά τέτοιες πρωτοβουλίες. Στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης, οι αρχές της ανοιχτότητας και της διαφάνειας, θεμέλια της ΕΕΛΛΑΚ, είναι πιο αναγκαίες από ποτέ. Τόνισε την ανάγκη για ελεύθερα προσβάσιμο ανοιχτό εκπαιδευτικό περιεχόμενο αλλά και την ανάγκηι τη διαφάνεια στους αλγόριθμους, οι οποίοι αποτελούν πυλώνες της δημοκρατικής αντίληψης στην ψηφιακή εκπαίδευση. Επεσήμανε επίσης ότι η χρήση της ανοικτής πλατφόρμας Moodle αποδεικνύει πως η γνώση ανθίζει όταν μοιράζεται ελεύθερα και ότι η τεχνολογία παραμένει στην υπηρεσία όλων και όχι των λίγων. 

Στην συνέχεια χαιρέτησε η κ. Ευγενία Λόκανα, Επικεφαλής της Διεύθυνσης Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Ψηφιακών Ικανοτήτων της ΕΔΥΤΕ Α.Ε, όπου συνεχάρη το συνέδριο, εκπροσωπώντας την Εθνική Ακαδημία Ψηφιακών Ικανοτήτων. Αναφέρθηκε στις αξίες που διέπουν την  ΕΑΨΙ, ξεκινώντας με την ανοιχτότητα καθώς δίνονται δυνατότητες εκπαίδευσης με μαθήματα ανοιχτά προς όλους τους πολίτες. Πρόσθεσε τη σημασία της συνέργειας αλλά και του ενιαίου σχεδιασμού για την επιπρόσθετη ανάπτυξη μαθημάτων ιδιαίτερα στον αχαρτογράφητο περιβαλλον της διά βίου μάθησης, που θα επιτύχει εξοικονόμηση και όχι σπατάλη πόρων. Μέσω της αξιολόγησης και του επανασχεδιασμού θα επιτευχθεί η βιωσιμότητα τέτοιων συστημάτων. Είναι ανάγκη να προσδιορίσουμε πως η ΤΝ και η μηχανική μάθηση μπορούν να συμβάλλουν στη διαχείριση των μαθημάτων εκπαίδευσης και  ποιες δυνατότητες δίνονται πλέον μέσω learning analytics. Κλείνοντας τόνισε την φιλοσοφίας και τους στόχους της ΕΑΨΙ, και πιο συγκεκριμένα να δούμε σε ποιους πολίτες απευθυνόμαστε, ποιες είναι οι ανάγκες τους και πως αυτές προσδιορίζονται, και το ρόλο της τεχνολογίας και το σύστημα ως μέσο. Ως υποδομή υλοποίησης στη ΕΔΥΤΕ εργαζόμαστε να δούμε πως δημιουργούμε ένα σύστημα κατηγοριοποίησης των μαθημάτων που να συνδέονται με το ευρωπαϊκό πλαίσιο ψηφιακών ικανοτήτων αλλά και με τη χρήση chatbot που σταδιακά εξελίσσεται και θα καθοδηγεί τον πολίτη στην επιλογή μαθημάτων.

Οι χαιρετισμοί ολοκληρώθηκαν με τον κ Μιχάλη Παρασκευά,  Καθηγητή Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Αντιπρόεδρο ΙΤΥΕ «Διόφαντος», Υπεύθυνο Εθνικού Οργανισμού Υποστήριξης eTwinning, μέλος ΔΣ της ΕΕΛΛΑΚ που αναφέρθηκε στην κεντρική θέση του ανοιχτού λογισμικού  και του moodle στις υπηρεσίες του ΠΣΔ. 

Στην πρώτη ομιλία της ημέρας ο Πρόεδρος του ΙΕΠ. κ  Σπυρίδων Δουκάκης παρουσίασε και την αξιοποίηση των ανοιχτών τεχνολογιών και του moodle  στις δράσεις του ΙΕΠ και τα σχέδια του ΙΕΠ για δημιουργία χιλιάδων μαθησιακών αντικειμένων και μαθημάτων για δράσεις όπως το ψηφιακό διαδραστικό σχολείο  και το ψηφιακό φροντιστήριο. Στη συνέχεια, ο Δρ Αύγουστος Τσινάκος παρουσίασε την χρηση  του AIMT Agent ενός plugin τεχνητής νοημοσύνης Moodle, ενώ ο κ Μιχάλης Παρασκευάς, Καθηγητής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Αντιπρόεδρος ΙΤΥΕ «Διόφαντος», Υπεύθυνος Εθνικού Οργανισμού Υποστήριξης eTwinning,  παρουσίασε τις Προκλήσεις και του  ρόλου του ΙΤΥΕ “Διόφαντος” στη διαμόρφωση του Ψηφιακού Μέλλοντος της Εκπαίδευσης. Η πρώτη μέρα έκλεισε με την παρουσίαση της Marie Archour από το Moodle HQ όπου και παρουσίασε τις μελλοντικές εξελίξεις στην πλατφόρμα του Moodle. 

Κατά την διάρκεια της Δεύτερης μέρας πραγματοποιήθηκαν  συνολικά 18 παρουσιάσεις που περιελάμβαναν  καλές πρακτικές  χρήσης του Moodle  όπως το Etwinning, η Ζωσιμαία Βιβλιοθήκη, το διαδικτυακό μάθημα «Ανοικτό Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Οικοσύστημα» , η Σύνταξη μιας σχολικής εφημερίδας με τη χρήση του Moodle , αλλά  και ενσωματώσεις με εφαρμογές όπως το Onlyoffice,  και  microcredentials με τεχνολογία blockchain. Επίσης παρουσιάστηκαν πρακτικές αξιοποίησης των learning analytics, των συζητήσεων (forum) του Moodle. του Gamification, της Τεχνητής Νοημοσύνης και της Διαδραστικότητας  στο Moodle.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παρακολουθήσουν τις εργασίες του συνεδρίου μέσα από τα βίντεο, που είναι διαθέσιμα στο https://moodlemoot.ellak.gr/moodlemoot-2024-videos/ 

Οι διαφάνειες των παρουσιάσεων είναι διαθέσιμες μέσα από το πρόγραμμα του συνεδρίου. https://pretalx.ellak.gr/moodlemoot-2024/schedule/#

Leave a Comment