To 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ, «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στη Διδακτική Πράξη», θα πραγματοποιηθεί στις 12, 13, 14 Απριλίου 2019, στην Ρόδο.
Σκοπός του Συνεδρίου
Σκοπός του Συνεδρίου είναι ο γόνιμος προβληματισμός και ο δημιουργικός διάλογος αναφορικά με την εφαρμογή των «Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση» (ΤΠΕ-Ε), καθώς και τις σύγχρονες πρακτικές έτσι όπως διαμορφώνονται στη σχολική πραγματικότητα. Ιδιαίτερα στοχεύει στο να ευαισθητοποιήσει τους/τις εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης προς την κατεύθυνση ανάδειξης των θεμάτων διδακτικής μεθοδολογίας με την αξιοποίηση των ΤΠΕ.
Το 10ο Συνέδριο απευθύνεται κυρίως στους:
-
Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
-
Εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
-
Επιμορφωτές/τριες ΤΠΕ
-
Επιμορφωτές/τριες και επιμορφούμενους/ες στην διδακτική αξιοποίηση των ΤΠΕ Β΄ Επιπέδου.
-
Μέλη πανεπιστημιακών παιδαγωγικών τμημάτων
-
Φοιτητές/τριες (Παιδαγωγικών Τμημάτων και Τμημάτων Η/Υ & Πληροφορικής).
-
Μεταπτυχιακούς/ές φοιτητές/τριες των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση
Πιο αναλυτικά, το Συνέδριο απευθύνεται στους/στις Εκπαιδευτικούς όλων των γνωστικών αντικειμένων της Προσχολικής και Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, της Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, της Ειδικής Αγωγής, στους/στις Επιμορφωτές/τριες των ΤΠΕ, καθώς και στους/στις Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, και στα Στελέχη Εκπαίδευσης. Επιπρόσθετα αναζητεί τη βέλτιστη συμβολή των ΤΠΕ στα ειδικευμένα σχολεία όπως αυτά των Παλιννοστούντων, τα Πολυπολιτισμικά Σχολεία, τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία, τα Ολοήμερα Δημοτικά κ.ά.
Το Συνέδριο αφορά τόσο τη Δημόσια όσο και την Ιδιωτική Εκπαίδευση, που αναζητά τρόπους αξιοποίησης των ΤΠΕ για τη βελτίωση της Μαθησιακής και Διδακτικής Διαδικασίας και την καλύτερη οργάνωση της Εκπαιδευτικής κοινότητας (Παιδαγωγική αξιοποίηση εκπαιδευτικών και γενικής χρήση υπολογιστικών εφαρμογών, χρήση του διαδικτύου στη διδακτική πράξη, υπηρεσίες του WEB 2.0).
2. Θεματολογία του Συνεδρίου
Εκπαιδευτικό Λογισμικό και υπηρεσίες στήριξης του εκπαιδευτικού έργου
-
Παρουσιάσεις διδασκαλιών με αξιοποίηση των ΤΠΕ που πραγματοποιήθηκαν από εκπαιδευτικούς σε σχολικά εργαστήρια ή/και στις τυπικές αίθουσες διδασκαλίας.
-
Σενάρια διδασκαλίας μαθημάτων
-
Αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία μαθημάτων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
-
Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη.
-
Υπηρεσίες υποστήριξης σχολείων και εκπαιδευτικών. Τεχνική Υποστήριξη. Υποστήριξη παιδαγωγικού έργου.
-
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση – Τηλεκπαίδευση.
-
Θεωρητική στήριξη και μεθοδολογία για την ένταξη των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη.
-
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού.
-
Ανάπτυξη και Αξιοποίηση ΕΛ/ΛΑΚ.
-
Θέματα Εκπαιδευτικής Πολιτικής στις ΤΠΕ.
-
Διαδραστικοί πίνακες.
-
Εκπαιδευτική Ρομποτική.
-
Αξιοποίηση των μαθησιακών αντικειμένων από τα αποθετήρια υλικού.
-
Εκπαιδευτική Καινοτομία
-
Οι ΤΠΕ στη διδασκαλία και ενσωμάτωση προσφυγικών πληθυσμών
-
Η χρήση των ΤΠΕ και αυτοματισμών για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
-
Εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα
-
Μάθηση με κινητές συσκευές (Mobile learning)
Διαδίκτυο
-
Εκπαιδευτική χρήση του Διαδικτύου.
-
Σχεδίαση/υλοποίηση δικτυακών τόπων με περιεχόμενο σχετικό με την εκπαίδευση.
-
Θέματα ασφάλειας για τo σχολικό δίκτυο/διαδίκτυο.
-
Σχεδίαση της δομής και του περιεχομένου «σχολικών ιστοσελίδων».
-
Παρουσιάσεις εργασιών με χρήση Διαδικτύου στα σχολεία.
-
Χρήση του Διαδικτύου στην επιμόρφωση και εκπαίδευση εξ αποστάσεως.
-
Διαδίκτυο και συνεργατική μάθηση. Συνεργασία σχολείων, μαθητών για την εκπόνηση εργασιών με τη χρήση του Διαδικτύου.
-
Υπηρεσίες Κοινωνικής Δικτύωσης (Web 2.0).
-
Παρουσίαση εφαρμογών Web 2.0 στα εργαστήρια, με δραστηριότητες και φύλλα εργασίας.
-
Ιστολόγια (Blogs), Wikis, Κοινότητες Μάθησης, CMS, LMS.
-
Θεωρητική στήριξη και μεθοδολογία για την ένταξη των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη.
-
Δράσεις eTwinning
-
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
-
Ανοιχτές τεχνολογίες, ανοιχτά δεδομένα
3. Διοργάνωση:
-
Ελληνική Ένωση για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση e-Δίκτυο-ΤΠΕ-Ε (www.e–diktyo.eu)
-
Πανελλήνια Ένωση εκπαιδευτικών για τις Φυσικές Επιστήμες «Μιχάλης Δερτούζος» (www.ekped.gr)
-
Πανεπιστήμιο Αιγαίου (Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών Ρόδου)
-
Σύλλογος Επιμορφωτών για την αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (ΣΕΠ – ΤΠΕ@Ε http://sep-tpe.gr/ )
-
Πανελλήνια Επιστημονική Ένωση Νηπιαγωγών για την Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Π.Ε.E.Ν.Α@ΤΠΕ)
Συνδιοργανωτές:
-
Οργανισμός Ανοικτών τεχνολογιών – ΕΕΛΛΑΚ
-
eTwinning
-
Περιφερειακή Διεύθυνση Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου
-
Διεύθυνση Π/θμιας Εκπαίδευσης Νομού Κυκλάδων
-
Διεύθυνση Π/θμιας Εκπαίδευσης Νομού Δωδεκανήσων
-
Διεύθυνση Δ/θμιας Εκπαίδευσης Νομού Δωδεκανήσων
-
1ο ΠΕΚΕΣ Νοτίου Αιγαίου
-
2ο ΠΕΚΕΣ Νοτίου Αιγαίου
——-
Σημαντικές Ημερομηνίες |
|
15 Νοεμβρίου 2018 |
1η ανακοίνωση διοργάνωσης του Συνεδρίου |
1 Φεβρουαρίου 2019 |
Υποβολή περίληψης μέχρι 500 λέξεων για όλες τις κατηγορίες εργασιών |
15 Φεβρουαρίου 2019 |
Ενημέρωση αποδοχής |
15 Μαρτίου 2019 |
Υποβολή πλήρων κειμένων για όλες τις κατηγορίες εργασιών |
26 Μαρτίου 2019 |
Υποβολή τελικών κειμένων για τα πρακτικά του Συνεδρίου |
5 Απριλίου 2019 |
Ανακοίνωση προγράμματος Συνεδρίου |
12 – 14 Απριλίου 2019 |
Διεξαγωγή Συνεδρίου |
6. Πρόσκληση υποβολής εισηγήσεων/ εργασιών
Η Συντονιστική Επιτροπή καλεί όσους/ες ενδιαφέρονται, να υποβάλουν εισηγήσεις σχετικές με τη θεματολογία του Συνεδρίου. Στο Συνέδριο μπορούν να υποβληθούν εργασίες-εισηγήσεις τεσσάρων κατηγοριών. Το πλήρες κείμενο της εισήγησης δε θα πρέπει να ξεπερνά το μέγιστο αριθμό σελίδων που αντιστοιχεί σε κάθε κατηγορία εισήγησης, δηλαδή:
-
Πλήρεις Εισηγήσεις: 6-10 σελίδες.
-
Σύντομες Εισηγήσεις: 4-6 σελίδες.
-
Συνεδρίες Στρογγυλής Τράπεζας (Panels): 3-4 σελίδες.
-
Εργαστηριακές παρουσιάσεις (tutorials & workshops): 3-4 σελίδες.
Πλήρεις Εισηγήσεις: Αφορούν σε ολοκληρωμένες ερευνητικές εργασίες, μελέτες, διδακτικές προτάσεις αξιοποίησης των ΤΠΕ. Το κείμενο δε θα πρέπει να υπερβαίνει τις 10 σελίδες.
Σύντομες Εισηγήσεις: Αφορούν σε ερευνητικές εργασίες, μελέτες, διδακτικές προτάσεις αξιοποίησης των ΤΠΕ που βρίσκονται σε εξέλιξη. Το κείμενο δε θα πρέπει να υπερβαίνει τις 6 σελίδες.
Συνεδρίες Στρογγυλής Τράπεζας (Panels): Με τις συνεδρίες Στρογγυλής Τράπεζας παρέχεται η δυνατότητα να παρουσιαστούν εργασίες και να γίνουν ανοιχτές συζητήσεις γύρω από ένα ειδικό θέμα. Η προβλεπόμενη μέγιστη διάρκεια κάθε συνεδρίας θα είναι 90 λεπτά. Κάθε στρογγυλή τράπεζα θα πρέπει να περιλαμβάνει το πολύ 4-5 εισηγήσεις. Το σχετικό κείμενο για κάθε παρουσίαση δε θα πρέπει να υπερβαίνει τις 4 σελίδες.
Εργαστηριακές παρουσιάσεις (tutorials & workshops): Παρουσίαση, διδασκαλία ή επιμόρφωση σε διδακτικές προσεγγίσεις και περιβάλλοντα διδασκαλίας, σε εκπαιδευτικό λογισμικό και άλλες εφαρμογές για εκπαιδευτική χρήση. Θα διεξαχθούν αποκλειστικά σε δικτυωμένα εργαστήρια Η/Υ και θα χρησιμοποιηθούν φύλλα οδηγιών ή/και φύλλα εργασίας. Η προβλεπόμενη μέγιστη διάρκεια κάθε εργαστηριακής παρουσίασης είναι 1-3 ώρες. Το κείμενο δε θα πρέπει να υπερβαίνει τις 4 σελίδες. Οι εκπαιδευτές θα πρέπει να συνυποβάλουν τα φύλλα εργασίας ή/και τα φύλλα οδηγιών που θα χρησιμοποιήσουν.
7. Σημαντικές και χρήσιμες παρατηρήσεις
-
Για την διαμονή σας ήδη η οργανωτική επιτροπή έχει κλείσει συμφωνίες με ξενοδοχεία με τιμές που κυμαίνονται από 25€ – 45€. Περισσότερες πληροφορίες στο site του συνεδρίου τις επόμενες ημέρες.
-
Η ενημέρωση αποδοχής εργασίας μετά την υποβολή περίληψης μέχρι 500 λέξεων για όλες τις κατηγορίες εργασιών έχει ως στόχο τον έγκαιρο προγραμματισμό της μετακίνησης.
-
Επιλεγμένες από την επιστημονική επιτροπή εισηγήσεις από αυτές που θα παρουσιαστούν στο Συνέδριο θα δημοσιευτούν στο ηλεκτρονικό περιοδικό «Μάθηση με Τεχνολογίες», με ISSN 1792 – 1813, (http://mag.e-diktyo.eu) που θα εκδώσει το e-Δίκτυο (http://www.e-diktyo.eu) σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ένωση εκπαιδευτικών «Μιχάλης Δερτούζος» (http://www.ekped.gr).
-
Οι συγγραφείς καλούνται να τηρήσουν με ακρίβεια το υπόδειγμα μορφοποίησης εργασιών του Συνεδρίου. Όλες οι εργασίες θα υποβληθούν σε διαδικασία ανώνυμης κρίσης (peer reviewing). Προκειμένου να γίνει δεκτή μια εργασία για παρουσίαση στο Συνέδριο θα πρέπει να έχει θετική αξιολόγηση από 2 τουλάχιστον μέλη της επιτροπής κριτών. Στην περίπτωση ασυμφωνίας μεταξύ των δύο κριτών η εργασία προωθείται σε τρίτο κριτή. Η συμμόρφωση προς τις οδηγίες συγγραφής των κειμένων (μορφοποίηση σύμφωνα με το υπόδειγμα) αποτελεί απαραίτητο παράγοντα για την αποδοχή των εργασιών. Τα σχόλια των κριτών θα κοινοποιηθούν ανώνυμα στους συγγραφείς. Η κρίση μπορεί να οδηγήσει: α) στην αποδοχή της εισήγησης, β) στη μη αποδοχή της εισήγησης και γ) στην αποδοχή της εισήγησης με την προϋπόθεση να γίνουν οι προτεινόμενες διορθώσεις. Η υλοποίηση αυτών των διορθώσεων είναι υποχρεωτική για την αποδοχή της τελικής (camera ready) έκδοσης της εισήγησης.
-
Τα όρια σελίδων κάθε εργασίας περιλαμβάνουν το πλήρες κείμενο με τα στοιχεία των συγγραφέων, την περίληψη, τους πίνακες, τα σχήματα, τις αναφορές κ.λπ.
-
Κάθε σύνεδρος μπορεί να είναι συγγραφέας σε τρεις το πολύ εργασίες.
-
Σε κάθε εργασία που θα δημοσιευτεί στα Πρακτικά του Συνεδρίου θα πρέπει να αντιστοιχεί μια τουλάχιστον εγγραφή πριν τις 1 Απριλίου 2019.