Το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Κυκλάδων σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων, τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων, την Ελληνική Ένωση για την Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση (http://www.e-diktyo.eu), το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, το Σχολικό Σύμβουλο Πληροφορικής και την Εταιρεία Δράσεων Επιμόρφωσης (Ε.ΔΡΑΣ.Ε), υλοπoίησε για το σχολικό έτος 2014-2015 εξ αποστάσεως σεμινάρια επιμόρφωσης στο χώρο της Πληροφορικής και των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση.
Τα σεμινάρια πραγματοποιήθηκαν αποκλειστικά με τη χρήση τεχνικών και μεθόδων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και το παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί από τα 38 νησιά του Αιγαίου: Αγαθονήσι, Αμοργός, Ανάφη, Άνδρος, Αντίπαρος, Αστυπάλαια, Ηρακλειά, Θήρα, Θηρασία, Ίος, Κάλυμνος, Κάρπαθος, Κάσος, Καστελόριζο, Κέα, Κίμωλος, Κουφονήσια, Κύθνος, Κως, Λέρος, Λήμνος, Μήλος, Μύκονος, Νάξος, Πάρος, Πάτμος, Ρόδος, Σαντορίνη, Σέριφος, Σίφνος, Σύμη, Σύρος, Σχοινούσα, Τήλος, Τήνος, Φολέγανδρος, Χάλκη, Ψαρρά.
Για την υλοποίηση τους χρησιμοποιήθηκε η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Moodle. Το Moodle είναι ελεύθερο λογισμικό διαχείρισης εκπαιδευτικού περιεχομένου (Course Management System) και χρησιμοποιείται για την παραγωγή διαδικτυακών μαθημάτων. Η πλατφόρμα χρησιμοποιεί υποδομές του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου.
Το Σεμινάριο «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία Ι», καθώς επίσης και τα Σεμινάρια «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία ΙΙ», «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία ΙΙΙ», και «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία ΙV», τα οποία αποτελούν συνέχεια και εξέλιξη των προηγούμενων σεμιναρίων, παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων και ήταν διάρκειας 120 ωρών (6 μήνες) το καθένα, από τον Οκτώβριο μέχρι τον Μάιο. Για τα παραπάνω Σεμινάρια λειτούργησαν συνολικά 48 τμήματα με τους αντίστοιχους επιμορφωτές. Αντικείμενα των σεμιναρίων ήταν:
ΤΠΕ Ι |
ΤΠΕ ΙΙ |
ΤΠΕ ΙΙΙ |
ΤΠΕ ΙV |
Παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση |
Hotpotatoes |
Ιστοεξερευνήσεις |
Google Search (Τεχνικές) |
Δημιουργία λογαριασμών – Ενημέρωση προφίλ |
Εννοιολογικοί χάρτες |
Δημιουργία Κόμικς με το Pixton |
Hoaxes |
ooVoo |
Audacity |
Δημιουργία Ηλεκτρονικού Περιοδικού – School Press |
Διαμοίραση Αρχείων στο ΠΣΔ |
Εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση – Εικονικές κοινότητες |
Animation |
Wikispaces |
Συννεφόλεξα |
Δημιουργία blog στο ΠΣΔ. |
Animation (2) |
Φωτόδεντρο |
SymbalooEDU |
Επεξεργασία blog |
Google Maps – Street View |
Ιστοριογραμμή |
Κατασκευή ιστοσελίδων |
Web 2.0 Google Maps |
Βιβλία στο διαδίκτυο |
Google Earth |
Κατασκευή ιστοσελίδων |
Google Έγγραφα (Α΄ μέρος) |
Web 2.0: Wordle, Dropbox |
η-Τάξη από το ΠΣΔ |
Καταγραφή οθόνης σε video |
Google Έγγραφα (Β’ Μέρος) |
Web 2.0 Glogster – Padlet |
Web 2.0: Επεξεργασία εικόνας με το Pixlr |
Προγραμματισμός εκδηλώσεων |
Openoffice |
Web 2.0 Εφαρμογές – Voki, Quizlet |
Web 2.0 Δημιουργία βίντεο με το Popcorn Maker |
Παρουσιάσεις με κίνηση |
Διακοπές! Καλά Χριστούγεννα σε όλους! |
Διακοπές! Καλά Χριστούγεννα σε όλους! |
Διακοπές! Καλά Χριστούγεννα σε όλους! |
Διακοπές! Καλά Χριστούγεννα σε όλους! |
Ευτυχισμένο το νέο έτος! |
Ευτυχισμένο το νέο έτος! |
Ευτυχισμένο το νέο έτος! |
Ευτυχισμένο το νέο έτος! |
Ενδιάμεσο Ερωτηματολόγιο |
Ενδιάμεσο Ερωτηματολόγιο |
Ενδιάμεσο Ερωτηματολόγιο |
Ενδιάμεσο Ερωτηματολόγιο |
Opensoft |
Greenshot – Polytonic Guide |
Υπηρεσίες video του ΠΣΔ |
Edmodo |
Εγκατάσταση Joomla |
Διαχείριση πρόσθετων στο Joomla |
Αξιοποίηση του βίντεο στην εκπαίδευση |
Edmodo |
Επεξεργασία Ιστοσελίδας Joomla |
Διαχείριση πρόσθετων στο Joomla 2 |
Skype |
Mailinator |
Επεξεργασία ιστοσελίδας – προσθήκη ενθεμάτων |
Διαχείριση πρόσθετων στο Joomla 3 |
Strorybird |
Τηλεδιάσκεψη |
Επεξεργασία εικόνας με το gimp (1) |
Ασφάλεια στο διαδίκτυο (Ι) |
Google + |
Επικοινωνία με μαθητές |
Επεξεργασία εικόνας με το gimp (2) |
Ασφάλεια στο διαδίκτυο (IΙ) |
Google + (2) |
Δημιουργία poster |
Επεξεργασία εικόνας με το gimp (3) |
Ασφάλεια στο διαδίκτυο (IIΙ) |
Prezi |
Infographics |
Διαχείριση video |
Ασφάλεια στο διαδίκτυο (IV) |
Πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης moodle – |
MOOCs |
eTwinning |
Edmodo |
Προσθήκη υλικού στο ατομικό μάθημα Ι – Πηγές πληροφοριών |
Ammyy |
Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία |
Edmodo |
Προσθήκη υλικού στο ατομικό μάθημα ΙΙ – Δραστηριότητες |
Blendspace |
Lightbeam, LiveBinders, IP address |
Καταγραφή οθόνης σε video |
Δημιουργία κουίζ στο Moodle |
Socrative (pad, mobile, browser) |
Τελική αξιολόγηση του σεμιναρίου |
Τελική αξιολόγηση του σεμιναρίου |
Τελική αξιολόγηση του σεμιναρίου |
Τελική αξιολόγηση του σεμιναρίου |
Κλείσιμο Σεμιναρίου |
Κλείσιμο Σεμιναρίου |
Κλείσιμο Σεμιναρίου |
Κλείσιμο Σεμιναρίου |
Το Σεμινάριο «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία των μαθημάτων Πληροφορικής Ι», «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία των μαθημάτων Πληροφορικής ΙΙ» και το «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία των μαθημάτων Πληροφορικής ΙΙI στα Δημοτικά», το οποίο αποτελούν συνέχεια και εξέλιξη του προηγούμενου σεμιναρίου, παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ19/20 και ήταν διάρκειας 120 ωρών (6 μήνες) από τον Οκτώβριο μέχρι τον Μάιο. Για τα παραπάνω Σεμινάρια λειτούργησαν συνολικά 6 τμήματα με τους αντίστοιχους επιμορφωτές. Αντικείμενα του σεμιναρίου ήταν:
Πληροφορική Ι |
Πληροφορική ΙΙ |
Πληροφορική III στα Δημοτικά |
Δημιουργία λογαριασμών – Ενημέρωση προφίλ |
Φωτόδεντρο |
Google Search (Τεχνικές) |
ooVoo |
Δημιουργία Κόμικς με το Pixton |
Hoaxes |
Επεξεργασία εικόνας με το gimp (1) |
Δημιουργία Ηλεκτρονικού Περιοδικού – School Press |
Συννεφόλεξα |
Επεξεργασία εικόνας με το gimp (2) |
Wikispaces |
Προσωποποιημένα Bookmarks |
Audacity |
Hotpotatoes |
Κατασκευή ιστοσελίδων |
Wikipedia |
Ιστοεξερευνήσεις |
Κατασκευή ιστοσελίδων |
Google Maps – Street View |
Google Earth |
Καταγραφή οθόνης σε video |
Animation |
Google Έγγραφα (Α΄ μέρος) |
AllCanCode |
Animation (2) |
Google Έγγραφα (Β’ Μέρος) |
LegoBuilder |
Διαχείριση video – Avidemux |
Εννοιολογικοί χάρτες |
Παρουσιάσεις με κίνηση |
Διακοπές! Καλά Χριστούγεννα σε όλους! |
Διακοπές! Καλά Χριστούγεννα σε όλους! |
Διακοπές! Καλά Χριστούγεννα σε όλους! |
Ευτυχισμένο το νέο έτος! |
Ευτυχισμένο το νέο έτος! |
Ευτυχισμένο το νέο έτος! |
Ενδιάμεσο Ερωτηματολόγιο |
Ενδιάμεσο Ερωτηματολόγιο |
Ενδιάμεσο Ερωτηματολόγιο |
Επεξεργασία video με το Avidemux (2) |
Δημιουργία blog στο ΠΣΔ. |
Edmodo |
Εγκατάσταση Joomla – Επεξεργασία ιστοσελίδας |
Επεξεργασία blog |
Edmodo |
Επεξεργασία ιστοσελίδας – προσθήκη ενθεμάτων |
Εργαλεία Web 2.0 Quizlet – Padlet – Wordle |
Computer Science Unplugged |
Διαχείριση πρόσθετων στο Joomla |
Web 2.0 Εφαρμογές (Voki, Glogster) |
Σουίτα Λογισμικού |
Διαχείριση πρόσθετων στο Joomla (2) |
Βιβλία στο διαδίκτυο |
Σουίτα Λογισμικού |
Lightbeam, LiveBinders, IP address |
Prezi |
OOo4Kids |
Scratch Μέρος Ι |
Mooc – Coursera |
Δημιουργία poster |
Scratch Μέρος ΙΙ |
Πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης moodle – Δημιουργία ατομικού μαθήματος της ειδικότητάς σας |
Περιβάλλον ζωγραφικής για παιδιά |
Scratch Μέρος ΙΙΙ |
Προσθήκη υλικού στο ατομικό μάθημα Ι – Πηγές πληροφοριών |
Made with code |
Scratch Μέρος ΙV |
Προσθήκη υλικού στο ατομικό μάθημα ΙΙ – Δραστηριότητες |
Προγραμματισμός για παιδιά |
Scratch Μέρος V |
Δημιουργία κουίζ στο Moodle |
Εκπαιδευτικά εργαλεία για την αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών |
Τελική αξιολόγηση του σεμιναρίου |
Τελική αξιολόγηση του σεμιναρίου |
Τελική αξιολόγηση του σεμιναρίου |
Κλείσιμο Σεμιναρίου |
Κλείσιμο Σεμιναρίου |
Κλείσιμο Σεμιναρίου |
Οι εκπαιδευόμενοι έχουν πρόσβαση στο υλικό των σεμιναρίων μέσω της πλατφόρμας ηλεκτρονικής μάθησης του Moodle, ενώ υπήρξε υποστήριξη των συμμετεχόντων μέσω της κοινότητας που έχει δημιουργηθεί, με τη χρήση εργαλείων όπως forum, chat, email, ooVoo (τηλεδιάσκεψη).
Όλοι οι εμπλεκόμενοι συμμετείχαν εθελοντικά. Υπάρχει η ομάδα παραγωγής και ανάρτησης υλικού η οποία αποτελείται από 4 εκπαιδευτικούς και παράλληλα η ομάδα επιμορφωτών, που είναι 60 εκπαιδευτικοί, εμψύχωνε και συντόνιζε τις e – τάξεις. Κάθε εβδομάδα αναρτιόταν το υλικό μιας καινούργιας διδακτικής ενότητας και απαιτούνταν από τους συμμετέχοντες η υποβολή εργασιών σχετικών με την αντίστοιχη ενότητα. Η ύλη των σεμιναρίων συνδιαμορφώνεται από όλη την κοινότητα μέσα από την συμπλήρωση ερωτηματολογίων. Όπως και τις προηγούμενες χρονιές, έτσι και φέτος, συμμετείχαν σαν επιμορφωτές και κάποιοι από τους παλαιότερους επιμορφούμενους.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του σεμιναρίου, η οποία συνίσταται στην αποστολή τουλάχιστον του 70% των εργασιών και στη συμμετοχή στην κοινότητα, αποστάλθηκε βεβαίωση παρακολούθησης.
Μετά από αίτημα πολλών συναδέλφων, το υλικό θα είναι μόνιμα διαθέσιμο για όλους τους επιμορφούμενους.
- Στο σεμινάριο «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία Ι » έκαναν αίτηση 329 εκπαιδευτικοί και έγιναν όλοι δεκτοί. Επιτυχώς ολοκλήρωσαν το σεμινάριο 217 εκπαιδευτικοί.
-
Στο σεμινάριο «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία ΙΙ» έκαναν αίτηση 192 εκπαιδευτικοί και έγιναν όλοι δεκτοί. Επιτυχώς ολοκλήρωσαν το σεμινάριο 153 εκπαιδευτικοί.
-
Στο σεμινάριο «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία ΙΙΙ» έκαναν αίτηση 220 εκπαιδευτικοί και έγιναν όλοι δεκτοί. Επιτυχώς ολοκλήρωσαν το σεμινάριο 165 εκπαιδευτικοί.
-
Στο σεμινάριο «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία ΙV» έκαναν αίτηση 62 εκπαιδευτικοί και έγιναν όλοι δεκτοί. Επιτυχώς ολοκλήρωσαν το σεμινάριο 54 εκπαιδευτικοί.
-
Στο σεμινάριο «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία των μαθημάτων Πληροφορικής Ι» έκαναν αίτηση 14 εκπαιδευτικοί και έγιναν όλοι δεκτοί. Επιτυχώς ολοκλήρωσαν το σεμινάριο 10 εκπαιδευτικοί.
-
Στο σεμινάριο «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία των μαθημάτων Πληροφορικής ΙΙ» έκαναν αίτηση 23 εκπαιδευτικοί και έγιναν όλοι δεκτοί. Επιτυχώς ολοκλήρωσαν το σεμινάριο 19 εκπαιδευτικοί.
-
Στο σεμινάριο «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία των μαθημάτων Πληροφορικής ΙΙI στα Δημοτικά» έκαναν αίτηση 23 εκπαιδευτικοί και έγιναν όλοι δεκτοί. Επιτυχώς ολοκλήρωσαν το σεμινάριο 19 εκπαιδευτικοί.
Την επόμενη σχολική χρονιά σχεδιάζουμε την συνέχιση των σεμιναρίων αλλά και τη δημιουργία 2 νέων e– μαθημάτων το «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία V» και το «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία των μαθημάτων Πληροφορικής IV»