ΕΛ/ΛΑΚ | creativecommons.gr | mycontent.ellak.gr |
freedom

Μαθητές του 2ου Γυμνασίου Σάμου κατασκευάζουν το Hydrobot

hydrobots

Το 2ο Γυμνάσιο Σάμου συμμετέχει φέτος στο πρόγραμμα κατασκευής του Hydrobot του Ιδρύματος Ευγενίδου. Πρόκειται για την κατασκευή απλού υποβρυχίου οχήματος για την εξερεύνηση του υδάτινου περιβάλλοντος της περιοχής, το οποίο εντάχθηκε και στις Σχολικές Δραστηριότητες, στη θεματολογία της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.

Hydrobot 2ου Γυμνασίου Σάμου

Κάθε χρόνο το Ίδρυμα Ευγενίδου προσφέρει δωρεάν 100 πακέτα Hydrobot σε αντίστοιχο αριθμό σχολείων. Το πακέτο περιλαμβάνει πλαστικούς σωλήνες ύδρευσης, πλωτήρες, μικρούς ηλεκτρικούς κινητήρες, διακόπτες κλπ που οι μαθητές συνδυάζουν και προχωρούν στη κατασκευή του μίνι υποβρυχίου με την βοήθεια απλών οδηγιών. Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση και εφόσον πληρούνται κάποιες προϋποθέσεις, με επόμενη αίτηση, αποστέλλεται και πακέτο αισθητήρων βασισμένο στον μικροελεγκτή Arduino.

Ήδη το 2ο Γυμνάσιο Σάμου ολοκλήρωσε με επιτυχία την πρώτη φάση κατασκευής του Hydrobot και έγινε δοκιμή του στη θάλασσα. Στην κατασκευή προστέθηκε υποβρύχιος φωτισμός και σύντομα αναμένεται και η προσθήκη αδιάβροχης κάμερας για ζωντανή λήψη βίντεο κατά τις καταδύσεις!

Βίντεο από την πορεία κατασκευής και τη δοκιμή πλεύσης μπορείτε να δείτε εδώ:  Κατασκευή μίνι υποβρυχίου Hydrobot

Το πρόγραμμα Hydrobot έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσφέρει μια διασκεδαστική, δημιουργική, συμμετοχική και συνεργατική εμπειρία μάθησης. Στην Ελλάδα ξεκίνησε το 2012 από το Ίδρυμα Ευγενίδου και μέχρι σήμερα έχουν συμμετέχει περισσότερα από 300 σχολεία. Η ιδέα του Hydrobot βασίστηκε στο αντίστοιχο πρόγραμμα SeaPerch το οποίο ξεκίνησε στο MIT Sea Grant (MITSG) το 2003 (http://seaperch.mit.edu/).

Η δεύτερη φάση κατασκευής αναμένεται να συνεχιστεί στο Σχολείο, με την προσθήκη του ειδικού συστήματος αισθητήρων HydroSensor v2 (για μετρήσεις βάθους, θερμοκρασίας, φωτεινότητας). Οι μετρήσεις αυτές μετά καταχωρούνται σε βάση δεδομένων της δράσης του Ιδρύματος και μπορεί να μελετηθούν για διάφορες περιοχές της Ελλάδας, αλλά και να γίνουν συγκρίσεις δεδομένων από χρονιά σε χρονιά. Κατά αυτό τον τρόπο οι μαθητές ευαισθητοποιούνται για την προστασία του περιβάλλοντος και κατανοούν πως η επιστήμη και η τεχνολογία συνδράμει για αυτό το σκοπό. Επειδή το σύστημα αισθητήρων βασίζεται στον μικροελεγκτή Arduino, αποτελεί μια πρώτης τάξης ευκαιρία, ένα Σχολείο να αποκτήσει δωρεάν εξοπλισμό για Ανοιχτές Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση, ο οποίος μπορεί να αξιοποιηθεί με ποικίλους τρόπους ακόμη και εκτός προγράμματος Hydrobot.

Leave a Comment