ΕΛ/ΛΑΚ | creativecommons.gr | mycontent.ellak.gr |
freedom

Σεμινάριο: Αξιοποίηση Τεχνικών Ασύγχρονης και εξ αποστάσεως Διδασκαλίας

wunderschˆne junge Frau arbeitet am LaptopΤο σεμινάριο “Αξιοποίηση Τεχνικών Ασύγχρονης και εξ αποστάσεως Διδασκαλίας μέσα από το Περιβάλλον Ηλεκτρονικής Μάθησης Moodle – http://e-learning.ilei.sch.gr/moodle/ ” έχει διάρκεια είκοσι έξι (26) εβδομάδων, που πραγματοποιείται τα τελευταία εννιά χρόνια πανελλαδικά από ομάδα επιμορφωτών με κύριο σχεδιαστή τον Βασίλη Νταλούκα.

 

Απευθύνεται σε όλους τους εκπαιδευτικούς της Δ/θμιας και Π/θμιας Εκπ/σης.

Το 2007 δημιουργήθηκε στο νομό Ηλείας ένα άτυπο δίκτυο εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με σκοπό τη διάδοση των ΤΠΕ σε συναδέλφους εκπαιδευτικούς. Τα μέλη του δικτύου αποφάσισαν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες του Ιστού 2.0 και να δικτυώσουν εθελοντές εκπαιδευτικούς. Εμπνεόμενοι από το ανοιχτό λογισμικό, το ανοιχτό περιεχόμενο και τα ανοιχτά προγράμματα σπουδών δημιούργησαν την ανοιχτή επιμόρφωση και το ανοιχτό δίκτυο εκπαιδευτικών για τη διάδοση των ΤΠΕ. Κεντρική δράση του δικτύου αποτελεί η δημιουργία και υλοποίηση σε ετήσια βάση ενός δωρεάν σεμιναρίου με θέμα τις ΤΠΕ έτσι ώστε να υποστηριχθούν οι εκπαιδευτικοί για την ένταξη των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη. Παράλληλα με την υλοποίηση του σεμιναρίου, δομικό χαρακτηριστικό του δικτύου αποτελεί η αλληλοϋποστήριξη σε θέματα ΤΠΕ μέσω διαδικτυακών εργαλείων όπως είναι τα ηλεκτρονικά φόρουμ, τα wiki κ.ά.

Αξίες του δικτύου αποτελούν:

  • Η δωρεάν επιμόρφωση και υποστήριξη
  • Η ευελιξία
  • Η καταπολέμηση της πειρατείας λογισμικού και η διάδοση του δωρεάν λογισμικού και του Ελεύθερου Λογισμικού/Λογισμικού Ανοιχτού Κώδικα (ΕΛ/ΛΑΚ).

open-source_0 Με την πάροδο των ετών το δίκτυο αναπτύσσεται και έχει πετύχει την παρουσία του και την υλοποίηση του σεμιναρίου σε 15 διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας με την υποστήριξη των κατά τόπους διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Σχολικών Συμβούλων και Κέντρων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών. Επίσης, υποστηρίζεται από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ) που παρέχει δωρεάν το server του σεμιναρίου. Τα μέλη του δικτύου δραστηριοποιούνται στη διδασκαλία με αξιοποίηση των ΤΠΕ, στη δημιουργία εκπαιδευτικών ιστοσελίδων και εφαρμογών, συμμετέχουν σε εκπαιδευτικά συνέδρια και ημερίδες, στη δράση «Labs.OpenGov – Ανασχεδιάζουμε τις κρατικές ηλεκτρονικές υπηρεσίες» κ.ά.

Μεικτό (blended) σεμινάριο για τη διάδοση των ΤΠΕ

Το σεμινάριο του δικτύου έχει εξάμηνη διάρκεια και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης όλων των ειδικοτήτων. Υλοποιείται με τη μεικτή (blended) μέθοδο επιμόρφωσης. Περιλαμβάνει 26 εβδομαδιαίες επιμορφωτικές ενότητες που υλοποιούνται από απόσταση με ηλεκτρονική μάθηση (e-learning) μέσω του συστήματος διαχείρισης μάθησης (ΣΔΜ) Moodle σε συνδυασμό με 5 πρόσωπο με πρόσωπο εκπαιδευτικές συναντήσεις στην έδρα κάθε τμήματος επιμόρφωσης που υλοποιούνται σε σχολικά εργαστήρια. Το φθινόπωρο κάθε έτους προκηρύσσεται η υλοποίηση του σεμιναρίου σε ορισμένες περιοχές της Ελλάδας – 15 περιοχές για το σχολικό έτος 2012-13 (Αθήνα, Αμαλιάδα, Άμφισσα, Βόλο, Δράμα, Ζάκυνθο, Ιτέα, Κάλυμνο, Καρπενήσι, Κω, Πάτρα, Ρέθυμνο, Ρόδος, Σέρρες, Χανιά). Δικαίωμα αίτησης και δωρεάν παρακολούθησης έχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί της περιοχής. Τα τμήματα του σεμιναρίου έχουν δυναμικότητα 15-25 ατόμων. Για κάθε τμήμα γίνονται περίπου 100 αιτήσεις σε κάθε περιοχή και οι επιμορφούμενοι επιλέγονται με κλήρωση. Υποψήφιοι που δεν κληρώθηκαν ή υποψήφιοι που προέρχονται από περιοχές που δεν οργανώνεται τμήμα του σεμιναρίου, μπορούν να παρακολουθήσουν το σεμινάριο εντελώς ελεύθερα εξ αποστάσεως με χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, χωρίς να συμμετέχουν στις πρόσωπο με πρόσωπο συναντήσεις. Αποκτούν δηλαδή πρόσβαση στο υλικό του σεμιναρίου, έχουν τη δυνατότητα να υλοποιήσουν όσες από τις ασκήσεις επιθυμούν, να βαθμολογηθούν και να λάβουν ανατροφοδότηση γι’ αυτές αλλά δεν παίρνουν κάποια βεβαίωση παρακολούθησης

Στόχος του σεμιναρίου είναι η γνωριμία και εξοικείωση των εκπαιδευτικών με μία  πληθώρα εργαλείων των ΤΠΕ που είναι χρήσιμα για τη διδακτική πράξη. Απώτερη επιδίωξη του προγράμματος αποτελεί η ένταξη ορισμένων από τα διδασκόμενα εργαλεία ΤΠΕ στη διδακτική πράξη, σύμφωνα με τις ανάγκες και τα χαρακτηριστικά κάθε εκπαιδευτικού. Ταυτόχρονα, η απομυθοποίηση  των ΤΠΕ και της δυσκολίας εφαρμογής τους, με παράλληλη τόνωση του αυτο-συναισθήματος και καταπολέμηση της πιθανής τεχνοφοβίας (αρνητικής στάσης) αρχάριων χρηστών.

Το περιεχόμενο του σεμιναρίου περιλαμβάνει:

  • εκμάθηση δημιουργίας ηλεκτρονικού μαθήματος στο διαδίκτυο με το ΣΔΜ Moodle που να περιλαμβάνει ποικίλες μορφές εκπαιδευτικού υλικού, π.χ. κείμενο, αρχεία, συνδέσεις σε ιστοσελίδες κ.ά. και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, π.χ. ομάδα συζήτησης, υποβολή εργασίας, κουίζ ερωτήσεων, εκπαιδευτικά παιχνίδια κ.ά.
  • χρήση και αξιοποίηση ελεύθερου/δωρεάν λογισμικού για εφαρμογές όπως είναι η πλοήγηση στο Διαδίκτυο, επεξεργασία κειμένου, δημιουργία παρουσιάσεων, μετατροπή πολυμεσικών αρχείων, επεξεργασία ήχου, επεξεργασία εικόνας, δημιουργία κινουμένου σχεδίου, δημιουργία εκπαιδευτικού βίντεο, αξιοποίηση εκπαιδευτικού βίντεο από το Διαδίκτυο, συνεργατική συγγραφή εγγράφων, επικοινωνία voip
  • δημιουργία και αξιοποίηση εργαλείων του Διαδικτύου, του Ιστού 2.0 και των υπηρεσιών του ΠΣΔ όπως είναι π.χ. το ιστολόγιο, το wiki, το ανέβασμα αρχείων ftp, η δημιουργία δικτυακών τόπων.

 

celebrate-e466e897dccfc440f5cb6f007d3fdc54

Το εκπαιδευτικό υλικό δημιουργήθηκε και επικαιροποιείται κάθε χρόνο από εθελοντές, μέλη του δικτύου που λειτουργούν ως πολλαπλασιαστές. Είναι δηλαδή είτε οι αρχικοί οργανωτές είτε παλιότεροι επιμορφούμενοι που λειτουργούν πλέον ως οργανωτές/επιμορφωτές/βαθμολογητές Οι ασκήσεις των επιμορφούμενων διορθώνονται από τα μέλη του δικτύου που είναι πολλαπλασιαστές Οι πρόσωπο με πρόσωπο συναντήσεις υλοποιούνται από 1 ή περισσότερους πολλαπλασιαστές προερχόμενους από την περιοχή υλοποίησης του τμήματος.

 

 

Αναλυτική περιγραφή του σεμιναρίου εδώ.

 

 

Leave a Comment