ΕΛ/ΛΑΚ | creativecommons.gr | mycontent.ellak.gr |
freedom

Απολογισμός του σεμιναρίου “Χρήση Web 2.0 εργαλείων στην διδακτική πράξη” από το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Κυκλάδων

Από 26/10/2015 μέχρι 9/12/2015 υλοποιήθηκε το επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο «Χρήση Web 2.0 εργαλείων στην διδακτική πράξη (Blended Learning με τη χρήση εικονικού κόσμου)» από το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Κυκλάδων σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου – Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων, και την Εθνική Επιτροπή etwinning.

Μοντέλο Επιμόρφωσης

Το σεμινάριο υλοποιήθηκε με το μεικτό μοντέλο ασύγχρονης και σύγχρονης εκπαίδευσης με τη βοήθεια εικονικών κόσμων και της πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης Moodle

Συγκεκριμένα:

  • Για την ασύγχρονη επικοινωνία η ηλεκτρονική πλατφόρμα Moodle, όπου είναι ελεύθερο λογισμικό διαχείρισης εκπαιδευτικού περιεχομένου (Course Management System) και χρησιμοποιείται για την παραγωγή διαδικτυακών μαθημάτων. Η πλατφόρμα χρησιμοποιεί δικτυακές υποδομές του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου.
  • Για το σύγχρονο μέρος του σεμιναρίου μέσω του Εικονικού Κόσμου χρησιμοποιήθηκε η opensource πλατφόρμα εικονικής πραγματικότητας OpenSim, που υποστηρίζει την δημιουργία εικονικών κόσμων. Για το σκοπό της επιμόρφωσης δημιουργήθηκε ένα επιμορφωτικό νησί, από σύνολο τέσσερα, το οποίο περιλαμβάνει τέσσερις αίθουσες διδασκαλίας.

Η κάθε αίθουσα διδασκαλίας περιέχει τρία εργαλεία (Web browser, πίνακα παρουσιάσεων και εργαλείο συνεργατικής επεξεργασίας κειμένου βασισμένο στα google docs). Ο κάθε επιμορφούμενος αρχικά επέλεξε ένα από τα οκτώ έτοιμα avatars που υπάρχουν όπως επίσης και την ενδυμασία του. Μέσα στον εικονικό κόσμο μπορούσε να επιλέξει να περιηγηθεί περπατώντας, τρέχοντας, πετώντας ή με τηλεμεταφορά. Η επικοινωνία γινόταν με μικρόφωνο, ενώ ο κάθε επιμορφούμενος μπορούσε να συμμετάσχει ενεργά σε όλη τη διάρκεια του μαθήματος χρησιμοποιώντας εργαλεία που του επέτρεπαν π.χ. να σηκώσει το χέρι του, να επικοινωνήσει με chat, να ψηφίσει, να γράψει κάτι στον κοινόχρηστο πίνακα ή να μετακινηθεί.

Εκπαιδευτικές Τεχνικές

Οι σύγχρονες εκπαιδευτικές τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν κατά το σύγχρονο μέρος ήταν:

  • η εισήγηση,
  • η συζήτηση στην ολομέλεια,
  • ο καταιγισμός ιδεών,
  • παιχνίδια ρόλων
  • η δημιουργία ομάδων.

Οι επιμορφούμενοι χωρίζονταν σε 3 ομάδες και υλοποιούσαν τις εργασίες ομαδοσυνεργατικά. Στις σύγχρονες συναντήσεις στο επιμορφωτικό νησί, όταν εργαζόντουσαν σε ομάδες, κάθε μια συνεδρίαζε στη δική της ξεχωριστή αίθουσα για να μην ακούγεται από τους υπόλοιπους. Ο επιμορφωτής πήγαινε στις αίθουσες αυτές εναλλάξ και ρωτούσε εάν χρειάζονταν βοήθεια, ενημέρωνε για το πότε τελειώνει ο χρόνος κλπ. Στο τέλος τα αποτελέσματα παρουσιαζόντουσαν στην ολομέλεια.

 

 

 

Επιμορφωτικά Αντικείμενα

Τα επιμορφωτικά αντικείμενα των σεμιναρίων ήταν η παιδαγωγική αξιοποίηση στη διδασκαλία των

  • Google Maps
  • Εννοιολογικοί χάρτες – MindMeister
  • Διαχείριση σελιδοδεικτών – SymbalooEDU

Οργάνωση

Το πιλοτικό σεμινάριο διήρκησε 4 εβδομάδες (20 ώρες) και το παρακολούθησαν 11 επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων.

Έπειτα από κάθε σύγχρονη επιμορφωτική συνεδρία οι εκπαιδευόμενοι υλοποιούσαν τις επιπλέον δραστηριότητες που βρίσκονταν αναρτημένες στην πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης του Moodle. Υπήρχε υποστήριξη των συμμετεχόντων με τη χρήση forum και email. Το εκπαιδευτικό υλικό παραμένει μόνιμα διαθέσιμο για όλους τους επιμορφούμενους.

Όλοι οι εμπλεκόμενοι συμμετείχαν εθελοντικά και η ομάδα υποστήριξης του ΚΕΠΛΗΝΕΤ Κυκλάδων πραγματοποίησε τις σύγχρονες επιμορφωτικές συνεδρίες στον εικονικό κόσμο καθώς και την βαθμολόγηση των δραστηριοτήτων.

Στο τέλος του σεμιναρίου οι εκπαιδευόμενοι συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο αξιολόγησης, τα αποτελέσματα του οποίου θα χρησιμοποιηθούν για τη βελτίωση του σεμιναρίου. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του σεμιναρίου, η οποία συνίσταται στην επιτυχή υποβολή του 70% των εργασιών, ο κάθε επιμορφούμενος μπορεί να κατεβάσει και να εκτυπώσει τη βεβαίωση παρακολούθησής του από την πλατφόρμα.

 

Υπεύθυνος ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Κυκλάδων: Τζιμόπουλος Νίκος ntzimop at sch.gr,

Leave a Comment