ΕΛ/ΛΑΚ | creativecommons.gr | mycontent.ellak.gr |
freedom

Σεμινάρια στις Τεχνολογίες της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση από το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Κυκλάδων, 2014-2015

e-book-300x193Το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Κυκλάδων σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων, τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων, την Ελληνική Ένωση για την Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση (http://www.e-diktyo.eu), το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, το Σχολικό Σύμβουλο Πληροφορικής και την Εταιρεία Δράσεων Επιμόρφωσης (Ε.ΔΡΑΣ.Ε), υλοπoίησε για το σχολικό έτος 2014-2015 εξ αποστάσεως σεμινάρια επιμόρφωσης στο χώρο της Πληροφορικής και των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση.

Τα σεμινάρια πραγματοποιήθηκαν αποκλειστικά με τη χρήση τεχνικών και μεθόδων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και το παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί από τα 38 νησιά του Αιγαίου: Αγαθονήσι, Αμοργός, Ανάφη, Άνδρος, Αντίπαρος, Αστυπάλαια, Ηρακλειά, Θήρα, Θηρασία, Ίος, Κάλυμνος, Κάρπαθος, Κάσος, Καστελόριζο, Κέα, Κίμωλος, Κουφονήσια, Κύθνος, Κως, Λέρος, Λήμνος, Μήλος, Μύκονος, Νάξος, Πάρος, Πάτμος, Ρόδος, Σαντορίνη, Σέριφος, Σίφνος, Σύμη, Σύρος, Σχοινούσα, Τήλος, Τήνος, Φολέγανδρος, Χάλκη, Ψαρρά.index

Για την υλοποίηση τους χρησιμοποιήθηκε η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Moodle. Το Moodle είναι ελεύθερο λογισμικό διαχείρισης εκπαιδευτικού περιεχομένου (Course Management System) και χρησιμοποιείται για την παραγωγή διαδικτυακών μαθημάτων. Η πλατφόρμα χρησιμοποιεί υποδομές του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου.

Το Σεμινάριο «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία Ι», καθώς επίσης και τα Σεμινάρια «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία ΙΙ», «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία ΙΙΙ», και «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία ΙV», τα οποία αποτελούν συνέχεια και εξέλιξη των προηγούμενων σεμιναρίων, παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων και ήταν διάρκειας 120 ωρών (6 μήνες) το καθένα, από τον Οκτώβριο μέχρι τον Μάιο. Για τα παραπάνω Σεμινάρια λειτούργησαν συνολικά 48 τμήματα με τους αντίστοιχους επιμορφωτές. Αντικείμενα των σεμιναρίων ήταν:

ΤΠΕ Ι

ΤΠΕ ΙΙ

ΤΠΕ ΙΙΙ

ΤΠΕ ΙV

Παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση

Hotpotatoes

Ιστοεξερευνήσεις

Google Search (Τεχνικές)

Δημιουργία λογαριασμών – Ενημέρωση προφίλ

Εννοιολογικοί χάρτες

Δημιουργία Κόμικς με το Pixton

Hoaxes

ooVoo

Audacity

Δημιουργία Ηλεκτρονικού Περιοδικού – School Press

Διαμοίραση Αρχείων στο ΠΣΔ

Εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση – Εικονικές κοινότητες

Animation

Wikispaces

Συννεφόλεξα
Tagxedo

Δημιουργία blog στο ΠΣΔ. 

Animation (2)

Φωτόδεντρο

SymbalooEDU

Επεξεργασία blog

Google Maps – Street View

Ιστοριογραμμή

Κατασκευή ιστοσελίδων
Weebly

Web 2.0 Google Maps

Βιβλία στο διαδίκτυο

Google Earth

Κατασκευή ιστοσελίδων
Weebly (2)

Google Έγγραφα (Α΄ μέρος)

Web 2.0: Wordle, Dropbox

η-Τάξη από το ΠΣΔ

Καταγραφή οθόνης σε video
Screenr (screencast-o-matic.com)

Google Έγγραφα (Β’ Μέρος)

Web 2.0 Glogster – Padlet

Web 2.0: Επεξεργασία εικόνας με το Pixlr

Προγραμματισμός εκδηλώσεων
Doodle

Openoffice

Web 2.0 Εφαρμογές – Voki, Quizlet

Web 2.0 Δημιουργία βίντεο με το Popcorn Maker

Παρουσιάσεις με κίνηση
PowToon

Διακοπές! Καλά Χριστούγεννα σε όλους!

Διακοπές! Καλά Χριστούγεννα σε όλους!

Διακοπές! Καλά Χριστούγεννα σε όλους!

Διακοπές! Καλά Χριστούγεννα σε όλους!

Ευτυχισμένο το νέο έτος!

Ευτυχισμένο το νέο έτος!

Ευτυχισμένο το νέο έτος!

Ευτυχισμένο το νέο έτος!

Ενδιάμεσο Ερωτηματολόγιο

Ενδιάμεσο Ερωτηματολόγιο

Ενδιάμεσο Ερωτηματολόγιο

Ενδιάμεσο Ερωτηματολόγιο

Opensoft

Greenshot – Polytonic Guide

Υπηρεσίες video του ΠΣΔ

Edmodo

Εγκατάσταση Joomla

Διαχείριση πρόσθετων στο Joomla

Αξιοποίηση του βίντεο στην εκπαίδευση

Edmodo

Επεξεργασία Ιστοσελίδας Joomla

Διαχείριση πρόσθετων στο Joomla 2

Skype

Mailinator

Επεξεργασία ιστοσελίδας – προσθήκη ενθεμάτων

Διαχείριση πρόσθετων στο Joomla 3

Strorybird

Τηλεδιάσκεψη
Appear.in

Επεξεργασία εικόνας με το gimp (1)

Ασφάλεια στο διαδίκτυο (Ι)

Google +

Επικοινωνία με μαθητές
Remind

Επεξεργασία εικόνας με το gimp (2)

Ασφάλεια στο διαδίκτυο (IΙ)

Google + (2)

Δημιουργία poster
postermywall

Επεξεργασία εικόνας με το gimp (3)

Ασφάλεια στο διαδίκτυο (IIΙ)

Prezi

Infographics
easel.ly

Διαχείριση video

Ασφάλεια στο διαδίκτυο (IV)

Πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης moodle –
Δημιουργία ατομικού μαθήματος της ειδικότητάς σας

MOOCs
Διαδικτυακά μαθήματα

eTwinning

Edmodo

Προσθήκη υλικού στο ατομικό μάθημα Ι – Πηγές πληροφοριών

Ammyy
Απομακρυσμένη πρόσβαση

Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία

Edmodo

Προσθήκη υλικού στο ατομικό μάθημα ΙΙ – Δραστηριότητες

Blendspace
Δημιουργία μαθήματος για online-offline χρήση

Lightbeam, LiveBinders, IP address

Καταγραφή οθόνης σε video
Screenr

Δημιουργία κουίζ στο Moodle

Socrative (pad, mobile, browser)

Τελική αξιολόγηση του σεμιναρίου

Τελική αξιολόγηση του σεμιναρίου

Τελική αξιολόγηση του σεμιναρίου

Τελική αξιολόγηση του σεμιναρίου

Κλείσιμο Σεμιναρίου

Κλείσιμο Σεμιναρίου

Κλείσιμο Σεμιναρίου

Κλείσιμο Σεμιναρίου

Το Σεμινάριο «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία των μαθημάτων Πληροφορικής Ι», «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία των μαθημάτων Πληροφορικής ΙΙ» και το «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία των μαθημάτων Πληροφορικής ΙΙI στα Δημοτικά», το οποίο αποτελούν συνέχεια και εξέλιξη του προηγούμενου σεμιναρίου, παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ19/20 και ήταν διάρκειας 120 ωρών (6 μήνες) από τον Οκτώβριο μέχρι τον Μάιο. Για τα παραπάνω Σεμινάρια λειτούργησαν συνολικά 6 τμήματα με τους αντίστοιχους επιμορφωτές. Αντικείμενα του σεμιναρίου ήταν:

Πληροφορική Ι

Πληροφορική ΙΙ

Πληροφορική III στα Δημοτικά

Δημιουργία λογαριασμών – Ενημέρωση προφίλ

Φωτόδεντρο

Google Search (Τεχνικές)

ooVoo

Δημιουργία Κόμικς με το Pixton

Hoaxes

Επεξεργασία εικόνας με το gimp (1)

Δημιουργία Ηλεκτρονικού Περιοδικού – School Press

Συννεφόλεξα
Tagxedo

Επεξεργασία εικόνας με το gimp (2)

Wikispaces

Προσωποποιημένα Bookmarks
SymbalooEDU

Audacity

Hotpotatoes

Κατασκευή ιστοσελίδων
Weebly

Wikipedia

Ιστοεξερευνήσεις

Κατασκευή ιστοσελίδων
Weebly

Google Maps – Street View

Google Earth

Καταγραφή οθόνης σε video
Screenr (screencast-o-matic.com)

Animation

Google Έγγραφα (Α΄ μέρος)

AllCanCode
LightBox
Hour Of Code

Animation (2)

Google Έγγραφα (Β’ Μέρος)

LegoBuilder

Διαχείριση video – Avidemux

Εννοιολογικοί χάρτες

Παρουσιάσεις με κίνηση
PowToon

Διακοπές! Καλά Χριστούγεννα σε όλους!

Διακοπές! Καλά Χριστούγεννα σε όλους!

Διακοπές! Καλά Χριστούγεννα σε όλους!

Ευτυχισμένο το νέο έτος!

Ευτυχισμένο το νέο έτος!

Ευτυχισμένο το νέο έτος!

Ενδιάμεσο Ερωτηματολόγιο

Ενδιάμεσο Ερωτηματολόγιο

Ενδιάμεσο Ερωτηματολόγιο

Επεξεργασία video με το Avidemux (2)

Δημιουργία blog στο ΠΣΔ. 

Edmodo

Εγκατάσταση Joomla – Επεξεργασία ιστοσελίδας

Επεξεργασία blog

Edmodo

Επεξεργασία ιστοσελίδας – προσθήκη ενθεμάτων

Εργαλεία Web 2.0 Quizlet – Padlet – Wordle

Computer Science Unplugged

Διαχείριση πρόσθετων στο Joomla

Web 2.0 Εφαρμογές (Voki, Glogster)

Σουίτα Λογισμικού
Gcompris

Διαχείριση πρόσθετων στο Joomla (2)

Βιβλία στο διαδίκτυο

Σουίτα Λογισμικού
Gcompris

Lightbeam, LiveBinders, IP address

Prezi

OOo4Kids
Σουίτα Office για παιδιά

Scratch  Μέρος Ι

Mooc – Coursera

Δημιουργία poster
postermywall

Scratch Μέρος ΙΙ

Πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης moodle – Δημιουργία ατομικού μαθήματος της ειδικότητάς σας

Περιβάλλον ζωγραφικής για παιδιά
tux-paint

Scratch Μέρος ΙΙΙ

Προσθήκη υλικού στο ατομικό μάθημα Ι – Πηγές πληροφοριών

Made with code

Scratch Μέρος ΙV

Προσθήκη υλικού στο ατομικό μάθημα ΙΙ – Δραστηριότητες

Προγραμματισμός για παιδιά
Robot Obstacle Cource
Blocky Games

Scratch Μέρος V

Δημιουργία κουίζ στο Moodle

Εκπαιδευτικά εργαλεία για την αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών
ΔΕΥΚΑΛΙΩΝ

Τελική αξιολόγηση του σεμιναρίου

Τελική αξιολόγηση του σεμιναρίου

Τελική αξιολόγηση του σεμιναρίου

Κλείσιμο Σεμιναρίου

Κλείσιμο Σεμιναρίου

Κλείσιμο Σεμιναρίου

Οι εκπαιδευόμενοι έχουν πρόσβαση στο υλικό των σεμιναρίων μέσω της πλατφόρμας ηλεκτρονικής μάθησης του Moodle, ενώ υπήρξε υποστήριξη των συμμετεχόντων μέσω της κοινότητας που έχει δημιουργηθεί, με τη χρήση εργαλείων όπως forum, chat, email, ooVoo (τηλεδιάσκεψη).

Όλοι οι εμπλεκόμενοι συμμετείχαν εθελοντικά. Υπάρχει η ομάδα παραγωγής και ανάρτησης υλικού η οποία αποτελείται από 4 εκπαιδευτικούς και παράλληλα η ομάδα επιμορφωτών, που είναι 60 εκπαιδευτικοί, εμψύχωνε και συντόνιζε τις e – τάξεις. Κάθε εβδομάδα αναρτιόταν το υλικό μιας καινούργιας διδακτικής ενότητας και απαιτούνταν από τους συμμετέχοντες η υποβολή εργασιών σχετικών με την αντίστοιχη ενότητα. Η ύλη των σεμιναρίων συνδιαμορφώνεται από όλη την κοινότητα μέσα από την συμπλήρωση ερωτηματολογίων. Όπως και τις προηγούμενες χρονιές, έτσι και φέτος, συμμετείχαν σαν επιμορφωτές και κάποιοι από τους παλαιότερους επιμορφούμενους.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του σεμιναρίου, η οποία συνίσταται στην αποστολή τουλάχιστον του 70% των εργασιών και στη συμμετοχή στην κοινότητα, αποστάλθηκε βεβαίωση παρακολούθησης.

Μετά από αίτημα πολλών συναδέλφων, το υλικό θα είναι μόνιμα διαθέσιμο για όλους τους επιμορφούμενους.

 

  • Στο σεμινάριο «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία Ι » έκαναν αίτηση 329 εκπαιδευτικοί και έγιναν όλοι δεκτοί. Επιτυχώς ολοκλήρωσαν το σεμινάριο 217 εκπαιδευτικοί.
  • Στο σεμινάριο «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία ΙΙ» έκαναν αίτηση 192 εκπαιδευτικοί και έγιναν όλοι δεκτοί. Επιτυχώς ολοκλήρωσαν το σεμινάριο 153 εκπαιδευτικοί.

  • Στο σεμινάριο «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία ΙΙΙ» έκαναν αίτηση 220 εκπαιδευτικοί και έγιναν όλοι δεκτοί. Επιτυχώς ολοκλήρωσαν το σεμινάριο 165 εκπαιδευτικοί.

  • Στο σεμινάριο «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία ΙV» έκαναν αίτηση 62 εκπαιδευτικοί και έγιναν όλοι δεκτοί. Επιτυχώς ολοκλήρωσαν το σεμινάριο 54 εκπαιδευτικοί.

  • Στο σεμινάριο «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία των μαθημάτων Πληροφορικής Ι» έκαναν αίτηση 14 εκπαιδευτικοί και έγιναν όλοι δεκτοί. Επιτυχώς ολοκλήρωσαν το σεμινάριο 10 εκπαιδευτικοί.

  • Στο σεμινάριο «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία των μαθημάτων Πληροφορικής ΙΙ» έκαναν αίτηση 23 εκπαιδευτικοί και έγιναν όλοι δεκτοί. Επιτυχώς ολοκλήρωσαν το σεμινάριο 19 εκπαιδευτικοί.

  • Στο σεμινάριο «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία των μαθημάτων Πληροφορικής ΙΙI στα Δημοτικά» έκαναν αίτηση 23 εκπαιδευτικοί και έγιναν όλοι δεκτοί. Επιτυχώς ολοκλήρωσαν το σεμινάριο 19 εκπαιδευτικοί.

Την επόμενη σχολική χρονιά σχεδιάζουμε την συνέχιση των σεμιναρίων αλλά και τη δημιουργία 2 νέων e– μαθημάτων το «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία V» και το «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία των μαθημάτων Πληροφορικής IV»

Leave a Comment